اخبار
کد خبر : 8605 ۱۳۹۸/۰۷/۱۳   ۲۱:۴۰:۳۴

معاون امور معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی خبر داد؛
فعال سازی معادن کوچک در استان

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از فعال سازی معادن کوچک در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، پریسا عابد پور در گفتگویی اظهار کرد: در جلسه مشترک با رییس و مدیران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مقرر شد در مرحله اول سه معدن راکد دارای پروانه اکتشافی راه اندازی و فعال شود تا این معادن به مرحله بهره برداری برسند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تفاهم نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فرآوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضای بخش خصوصی و شرکت یاد شده رسید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: مواد اولیه واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن از پنج معدن آهن موجود در استان تامین می شود که با ایجاد این واحد فرآوری زمینه اشتغال مستقیم در منطقه فراهم می شود و ارزش افزوده مواد معدنی برای منطقه خواهد بود.

عابدپور عنوان کرد: در جنوب استان آذربایجان غربی ظرفیت های خوبی در زمینه فرآوری خاک نسوز وجود دارد که با احداث یک واحد فرآوری در این بخش نیز یکی از نیاز های استان بود که تفاهم نامه احداث این واحد نیز با مشارکت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی کشور به امضاء بخش خصوصی و شرکت یاد شده رسید.

وی بیان کرد: جهت جلوگیری از خام فروشی سنگ های تزئینی در استان پیگیری های لازم برای ایجاد واحد سنگبری بزرگ مقیاس در استان با مشارکت و همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال انجام است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا