اخبار
کد خبر : 8600 ۱۳۹۸/۰۷/۱۳   ۱۹:۳۸:۱۹

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد؛
هوشمندسازی اقدامات پلیس در راستای رصد مرزها و مسائل اجتماعی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از هوشمندسازی اقدامات پلیس در این استان در راستای رصد مرزها و مسائل اجتماعی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم نیا در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته ناجا در ارومیه اظهار کرد: پلیس در راستای هوشمندسازی منابع انسانی و سامانه ها با بهره گیری از سامانه ها در زمینه رصد مرزها و مسائل اجتماعی اقدامات شایسته ای را انجام داده است.

وی افزود: مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

خرم نیا تصریح کرد: کشف بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر از جمله دیگر موفقیت های پلیس استان در حوزه مقابله با جرم بوده که این رقم قابل مقایسه با نیمه نخست سال گذشته نیست.

وی اضافه کرد: امسال ۱۱۴ باند سرقت منهدم و بیش از ۳۷ میلیارد ریال اقلام سرقتی کشف و به صاحبانشان بازگردانده شدند.

به گفته فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، ۹۰ درصد سرقت از منزل، اماکن دولتی و خودرو در آذربایجان غربی طی سال جاری کشف شده است.

خرم‌نیا اظهار داشت: اجرای طرح‌های همسایه بانی، شورای معتمد محلات و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به بیش از ۴ هزار نفر در راستای امنیت آفرینی بیشتر به شهروندان، از دیگر اقدامات پلیس است.

وی ادامه داد: شعار امسال ناجا «پلیس هوشمند، امین مردم» انتخاب شده زیرا براساس برنامه‌ریزی‌ها بهره‌گیری از سامانه‌های پیشرفته در راستای تسهیل در ماموریت‌های پلیس در دستور کار انتظامی استان نیز قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم گفت: امنیت و آرامش فعلی کشور را مرهون تلاش های شبانه روزی پلیس هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که بمناسبت گرامیداشت هفته ناجا در ارومیه برگزار شد افزود: با وجود ناامنی و درگیری های موجود در کشورهای مختلف، وجود امنیت و آرامش فعلی در کشور را مدیون جانفشانی های شبانه روزی پلیس هستیم.

وی به وجه تمایز نیروهای پلیس کشورمان با سایر پلیس ها اشاره کرد و ادامه داد: بر خلاف تمام پلیس های دنیا؛ در کشور ما پلیس ابتدا در خدمت قرآن و دین و زندگی اخروی مردم بوده  و در مرتبه دوم در خدمت تامین امنیت و زندگی دنیوی مردم است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان  امام خمینی (ره) در خصوص پلیس افزود: خدمت در پلیس عبادت است چرا که کارش در تامین دنیا و آخرت مردم است.

قریشی در ادامه افزود: هر کسی توفیق پوشیدن لباس سربازی در نظام اسلامی را ندارد و این یک توفیق بزرگی محسوب می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا