اخبار
کد خبر : 860 ۱۳۹۴/۰۸/۰۳   

دستگیری سارقان طلافروشی سردشت در کمتر از 16 ساعت

* صنف طلافروشان در راستای امنیت بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی گفت: سارقان طلا فروشی در شهر ربط از توابع شهرستان سردشت در کمتر از 16 ساعت دستگیر شدند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ساعت 16، 29 مهر امسال شخصی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفته و خبر سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرستان ربط سردشت را داد.

وی افزود: در جریان این حادثه سه نقاب‌دار وارد طلافروشی می شوند با پتک اقدام به شکستن شیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویترین و شلیک تیر هوایی می کنند‌، سپس تمام طلاهای موجود را به سرقت می برند و با دو موتورسیکلت فاقد پلاک متواری می شوند.

اصلانی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه ماموران نیروی انتظامی در محل حضور می یابند که متاسفانه به علت عدم توجه به نکات ایمنی، سیستم‌های هشداری و دوربین مداربسته و نقاب دار بودن، سارقان قابل شناسایی نبودند.

وی ادامه داد: در اولین اقدام تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان سردشت بسته می شود و پس از پرس‌وجو از شاهدان رد سارقان در جنگل یافت شد.

به گفته اصلانی، با تلاش ماموران نیروی انتظامی در جنگل دو موتور بدون پلاک به همراه لباس مخصوص که در جیب آنها دو انگشتر وجود داشت، کشف شد و اینکه متوجه شدیم نفر دیگری وجود دارد که با یک خودرو پژو 405 آنها را از محل فراری داده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: بلافاصله دو تیم از پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌ها دریافتند که آخرین مشتریان مراجعه کننده به طلافروشی پنج نفر خانم بودند که پس از تحقیقات صورت گرفته به دو نفر مظنون شدند و زمانی که به محل سکونت انها مراجعه کردند مشخص شد که پس از سرقت به منزل برنگشته‌اند.

اصلانی تصریح کرد: این دو شخص با حکم قضایی در راه استان کردستان دستگیر می‌شوند.

وی افزود: در نهایت اطلاعات سارقین اخذ شد و دو تن از سارقین اصلی دستگیر شدند و اعتراف کردند که همدست سوم آنها که اهل بانه بوده به همراه طلاها و یک قبضه اسلحه راهی بانه شده است.

اصلانی اذعان کرد: با همکاری پلیس استان کردستان و آذربایجان‌غربی سارق سوم به همراه طلاهای مسروقه که ارزش آنها بیش از یک میلیارد ریال بود به همراه اسلحه کلاشینکف شبانه در شهرستان بانه دستگیر شد.

وی اظهار کرد: در مجموع شش نفر در این ارتباط دستگیر شده که سه نفر از آنها طراحی و اجرای نقشه را بر عهده داشته و سه نفر دیگر نیز با آنها همکاری داشته‌اند و در این زمینه یک کیلوگرم طلا معادل یک میلیارد تومان و یک قبضه اسلحه کلاشینکف یافت می شود.

اصلانی به طلافروشان توصیه کرد: صنف طلافروشان باید در راستای امنیت بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند، به طوری که استفاده از شیشه‌های نشکن، نصب دوربین مداربسته، آژیر هشدار و سیستم هشدار دهنده مستقیم به پلیس تاثیر بسزایی در کاهش سرقت‌ها دارد.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا