اخبار
کد خبر : 8587 ۱۳۹۸/۰۷/۱۰   ۲۱:۲۹:۲۸

شهردار ارومیه:
ارومیه به عنوان شهر تمام هوشمند کشور معرفی می شود

 

شهردار ارومیه گفت: ارومیه در حال حاضر جزو پنج شهر هوشمند کشور است و به زودی به عنوان شهر تمام هوشمند کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش نای قلم، محمد حضرت پور در نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات  کلانشهرهای کشور در ارومیه با بیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از خدمات شهرداری بصورت الکترونیکی انجام می شود، اظهار داشت: تا افق ۱۴۰۴ ارومیه شهری تمام هوشمند و مجهز به فناوری های نوین می شود.

وی با اشاره به قرارداد با یکی از اپراتورهای تلفن همراه از بسترسازی ۶۵ کیلومتری فیبر نوری در ارومیه خبرداد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این بستر ۵۰ درصد از ۱۳۰ وظیفه شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

شهردار ارومیه کاهش آلایندگی هوا را از مهمترین پیامدهای هوشمند سازی خدمات شهرداری عنوان و اضافه کرد: با اجرای هر خدمت الکترونیکی ۵۰۰ سفر درون شهری شهروندان کاهش خواهد یافت.

*لزوم تحقق شهر هوشمند

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: با گسترش شهرها استفاده از فناوری اطلاعات نوین برای اداره کلانشهرها امری ضروری است.

رحیم حب نقی اظهار داشت: نشست مدیران شهری کلانشهرهای شمالغرب کشور در ارومیه فرصت ارزشمندی جهت تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه آی تی است.

وی ادامه داد: اعلام می کنم تمام امکانات و تجهیزات دانشگاه ارومه در اختیار شهرداری است و این ارتباط دو سویه موجب رشد و حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند است.

رئیس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: در راستای تعامل بیشتر دانشگاه و شهرداری ارومیه تفاهم نامه همکاری در حوزه آی تی امضا می کنند که این تفاهم نامه سرآغاز توسعه همکاریها در سایر بخش ها خواهد بود.

*توسعه شهرستان ارومیه متوقف نشده است

عادل فتاحی عضو شورای شهر ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه با وجود مشکلات و بحران های مالی قطار توسعه شهرستان ارومیه متوقف نشده است، گفت: ارومیه به عنوان پایلوت شهر هوشمند در کشور مطرح است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست افزود: همواره در اجلاس مدیران کلانشهرها درخواست داریم که توجه ویژه به شهرداری شهرهای کوچک داشته باشند.

مطلبی افزود: شهرداری ها نهادهای قدرتمند مالی هستند اما به تناسب قدرت مالی نتوانسته اند به سمت شهر هوشمند حرکت کنند و این سیاست گذاری های خاص در این زمینه می طلبد.

وی ادامه داد: با تولید نرم افزارهای تخصصی در حوزه آی تی مدیریت شهری بصورت یکسان و نه جزیره ای شاهد کاهش هزینه و توسعه در حوزه آی تی باشیم.

مطلبی با بیان اینکه شهرداری های شهرهای کوچک کشور چشم امید در حوزه فناوری به شهرداری کلانشهرها دارند گفت: کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری های شهرهای استان با محوریت سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری ارومیه جهت ارائه پیشنهادات و تبادل تجربیات تشکیل شده است.

*استفاده از فناوری در اداره شهرها ضروری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه باید بستر توسعه شهرداری‌ها از فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شود، افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات برای تسریع در ترویج و توسعه حوزه آی تی فراهم می‌کند.

صادق حسین دوستی با اشاره به اینکه بی‌تردید امروز فعالیت در حوزه آی‌تی با توجه به حجم عظیمی از اطلاعات مورد نیاز، جزو لاینفک وظایف شهرداری است تاکید کرد: باید بستر توسعه شهرداری از فناوری اطلاعات فراهم شود.

دوستی با اشاره به اینکه باید با اراده و تلاش مضاعف، زمینه توسعه شهرداری ارومیه به شهر هوشمند فراهم شود گفت: هوشمند سازی یکی از اهداف مهم دولت است و بر همین اساس تلاش می شود تا افق ۱۴۰۴ ارومیه شهری تمام هوشمند و مجهز به فناوری های نوین شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا