اخبار
کد خبر : 8577 ۱۳۹۸/۰۷/۰۹   ۲۰:۴۱:۰۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی:
حوادث کار رو به افزایش است

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: آمار نشان می دهد حوادث کار رو به افزایش است و لازم است طرح قضازدایی از پرونده های حوادث کار پس از بررسی و رفع مشکلات احتمالی به اجرا گذاشته شود.

به گزارش نای قلم، مرتضی حاتمی در جلسه ای که به منظور اجرای طرح قضازدایی از پرونده های حوادث کار در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد و هر سال در حال افزایش است.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده ها به لحاظ اینکه جرایم غیرعمدی هستند اصولاً ماهیت کیفری ندارند و فقط تنها علت تشکیل این پرونده ها در دادسرا از بابت دیه جنبه کیفری پیدا می کند.

این مقام قضائی در ادامه سخنان خود به تشریح این طرح و روش اجرای آن پرداخت و اضافه کرد: اجرای این طرح در جهت حمایت از کارفرمایان و حادثه دیدگان است تا درگیر مراحل قضایی نشوند و زودتر بتوانند به حق و حقوق قانونی خود برسند و کارفرمایان نیز به عنوان متهم نباشند و زودتر به نتیجه برسند.

حاتمی تصریح کرد: اجرای این طرح در استان باعث می شود تراکم پرونده ها هم در دستگاه قضائی کاهش پیدا کند و اگر در صورت اعتراض طرفین پرونده به مراجع قانونی ارسال گردد پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این جلسه طرحی هم از طرف معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیدمحمد میر فتحی زاده مطرح و قرار شد این طرح نیز پس بررسی در جلسات بعدی مورد ارزیابی قرار گیرد و در ادامه جلسه سایر اعضا در خصوص اجرای این طرح بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا