اخبار
کد خبر : 8570 ۱۳۹۸/۰۷/۰۸   ۲۱:۳۹:۴۶

معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی آذربایجان غربی:
مشمولان غیرغایب می‌توانند بدون وثیقه به پیاده‌روی اربعین بروند

 

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: مشمولان غیرغایبی که در حال تحصیل هستند، می‌توانند بدون پرداخت وثیقه در پیاده‌روی میلیونی اربعین حضور داشته و از فیوضات معنوی این آیین استفاده کنند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این افراد شامل طلاب حوزه‌های علمیه، دانشجویان و برخی از دانش‌آموزان می شود.

وی اضافه کرد: این مشمولان باید تا دهم آبان امسال درخواست خود را در سامانه وظیفه عمومی ثبت کنند.

جعفرزاده بیان کرد: در سال گذشته نیز تمهیدات ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شد و دهها هزار نفر با استفاده از این تسهیلات به عتبات مشرف شده و به کشور بازگشتند.

معاون نظام وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: متعهدان خدمت نیز که در ارگان‌های نظامی و انتظامی در حال خدمت می‌باشند در صورت نداشتن غیبت، دارندگان دفترچه اعزام خدمت بدون غیبت، فارغ التحصیلان بدون دریافت برگ خدمت، دارندگان معافیت‌های پزشکی و کفالت موقت و مشمولان غایبی که در طرح مشمولان غایب ثبت نام و ۵۰ درصد جریمه را پرداخت کرده‌اند و اقساط معوقه ندارند، می‌توانند بدون پرداخت وثیقه می‌توانند برای شرکت در مراسم اربعین به کشور عراق سفر کنند.

جعفرزاده در ادامه سخنان خود گفت: به کارگیری مشمولان غایب برای بار اول ۹ میلیون ۹۱۵ هزار تومان و بار دوم حدود ۳۰ میلیون جریمه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گرفتن گواهینامه رانندگی نیاز به گذراندن خدمت نظام وظیفه نیست، اظهار کرد: همچنین افرادی که دارای سکونت بیش از سه سال در خارج از کشور هستند با مراجعه به سفارت و کنسولگری‌های ایران می توانند سالانه ۲ بار به ایران سفر کنند.

معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی استان افزود: فرزندان غایب ایثارگرانی که تا (۱۲ فروردین) سال جاری اقدام به ثبت کسر خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ کنند می توانند از این امتیاز نیز استفاده کنند .

وی عنوان کرد: داشتن غیبت مانعی برای درخواست معافیت پزشکی ندارد و مشمول می تواند علیرغم داشتن غیبت اقدام کند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه مشمولان دارای ۱۰ درصد جانبازی از سربازی معاف هستند، خاطرنشان کرد: معافیت پزشکی همچنین مانعی برای کاندیداتوری در انتخابات نداشته و  متولدین ۵۴ و ماقبل دارای مدرک دیپلم تا لیسانس نیز شامل عفو رهبری و معاف از خدمت سربازی هستند.

معاون نظام وظیفه عمومی انتظامی استان بیان کرد: دارندگان مدرک فوق لیسانس و بالای  که متولد ۵۲ و ماقبل بوده نیز از این معافیت می توانند استفاده کنند و فرزندان نظامیان با ارائه نامه اشتعال می توانند در همان سازمان خدمت کنند.

گفتنی است؛ تلفن 096480 از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ در وقت اداری پاسخگوی مشمولان استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا