Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8567 ۱۳۹۸/۰۷/۰۷   ۲۰:۳۴:۱۸

به مناسبت روز جهانی قلب؛
قلب من قلب تو

 

در ماه می سال 2012 رهبران دنیا متعهد شدند تا میزان مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر را تا 25 % کاهش دهند. بیماری قلبی عروقی تقریبا" مسبب نیمی از تمام مرگ های دنیاست که به همین علت اولین عامل کشنده محسوب می گردد. در نتیجه روز جهانی قلب ، یک سکوی خوب برای اتحاد جامعه قلب و عروق برای مبارزه علیه بیماری قلبی عروقی و کاهش بار جهانی بیماری ها محسوب می شود.

روز جهانی قلب که توسط فدراسیون جهانی قلب ایجاد شده است، مردم سراسر دنیا را از اینکه بیماری قلبی عروقی، شامل بیماری قلبی و سکته مغزی، عامل هدایت کننده مرگ در دنیاست و سبب 17.9 میلیون مر گ در سال می شود، آگاه می سازد و اقداماتی را برجسته می کند که افراد می توانند برای پیشگیری و کنترل این بیماری انجام دهند. هدف آن آموزش افراد در خصوص این مسئله است که با کنترل عوامل خطری  مانند استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و فعالیت بدنی ناکافی ، حداقل 80 % مرگ های زودرس ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی قابل پیشگیری است.

روز جهانی قلب یک بسیج جهانی است که طی آن افراد، خانواده ها، جوامع و حکومت ها در سراسر دنیا در فعالیت هایی برای پذیرش مسئولیت سلامتی قلب خود و دیگران شرکت کنند. از طریق این بسیج، فدراسیون جهانی قلب، مردم تمام کشورها را در مبارزه علیه بار بیماری قلبی عروقی متحد می کند و به آن ها روحیه می دهد و اقدامات بین المللی را برای تشویق زندگی توأم با سلامت قلب در دنیا سوق می دهد.

قهرمانان افرادی هستند که در هر دوره ای از زندگی، تعهد، جرأت و شجاعت، همدلی و علاقمندی خود را در رابطه با سلامت قلب نشان داده اند.

از افراد حرفه ای در زمینه تحقیقات قلب و عروق و مراقبت های بهداشتی قلب تا مردم روزمره ای که کاری را برای مواظبت از قلب خود و افرادی که دوستشان دارند انجام می دهند، همه میخواهند برای قهرمانان روزانه قلب در سراسر دنیا جشن بگیرند. این در خصوص قلب من، قلب تو و قلب همه ماست.

ما همه می توانیم با دادن یک قول به دوستانمان، افرادی که دوستشان داریم ، والدین مان ، کار فرمایمان قهرمان قلب باشیم.

امسال می خواهیم یک جامعه جهانی از قهرمانان قلب ایجاد کنیم. افرادی از تمام دوران زندگی که دارند اقدامی می کنند تا طولانی تر، بهتر و با سلامت قلب زندگی کنند، با قول دادن برای ...

-قول به افراد خانواده برای آشپزی و تغذیه سالم تر

-قول به بچه ها برای فعالیت و تمرین بیشتر و کمک به آن ها برای فعال تر بودن، به دخانیات نه گفتن و کمک به افرادی که دوستشان داریم برای ترک استعمال دخانیات

-قول به عنوان کارکنان بهداشتی برای کمک به بیماران برای ترک دخانیات و کاهش میزان کلسترول خونشان

-قول به عنوان یک سیاستمدار برای حمایت از سیاست هایی که سلامت /قلب های سالم را ترویج می دهد.

-قول به عنوان یک کارفرما برای سرمایه گذاری در تأسیس محل های کار دوستدار سلامت قلب

-یک قول ساده برای قلب من، برای قلب تو ، برای همه قلب ها

هدف این روز آموزش، ایجاد روحیه و تهییج افراد برای سالم نگهداشتن قلب خود در حالی است که آن ها را به عمل به عنوان ترغیب کننده خودشان، تشویق می کنیم.

بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا هستند. اما لزوما" نباید چنین باشد. با ایجاد چند تغییر کوچک و ساده در زندگی، می توانیم خطر بیماری قلبی و سکته های مغزی را کاهش دهیم و کیفیت زندگی را نیز بهبود ببخشیم و الگوی خوبی برای نسل های آینده به وجود آوریم. این بدین معنی است که به خودتان، به مردمی که به آن ها اهمیت می دهید و همه افرادی که در سراسر دنیا هستند بگویید، "چه کاری می توانم انجام دهم تا از قلب خودم و قلب تو مراقبت کنم؟"

مراقبت از قلب به معنی خوب خوردن، فعالیت و تمرین کردن، عدم مصرف الکل ، ترک استعمال دخانیات و همه مواردی است که سبب می شود نه تنها سالمتر باشید بلکه احساس خوبی هم داشته باشید و بتوانید از زندگی لذت ببرید.

مریم گل میرزایی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا