اخبار
کد خبر : 8557 ۱۳۹۸/۰۷/۰۶   ۲۱:۲۷:۲۷

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:
در تامین نیروی انسانی متبحر دچار مشکل هستیم

 

مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری با حضور تعداد کثیری از فعالان این حوزه در سالن همایش های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: هفته گردشگری امسال با عنوان "آموزش، مهارت و اشتغال " نامگذاری شده است و این اهمیت آموزش را در این صنعت بیان می کند .

جلیل جباری اظهار کرد: ما و بسیاری از هتل داران و فعالان عرصه گردشگری در تامین نیروی انسانی متبحر دچار مشکل هستیم و اینکه در جذب نیروی انسانی باید مهارت های افراد سنجیده شود باید نظام تربیت و آموزش نیروی انسانی از سطوح دبیرستانی و دانشگاهی در نظر گرفته شود و مهارت های لازم برای آن ها آموزش داده شود .

وی افزود: این امر موجب می شود که کارفرمایان گردشگری در بکارگیری افراد دچار مشکل نشوند و باید تعلیم و مهارت آموزی نیرویی که در زمینه گردشگری جذب و به فعالیت می پردازند، جدی گرفته شود.

جباری ادامه داد: باید سطح آموزش های اجرایی در دوره های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به شکل علمی و متناسب با استانداردهای جهانی افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در امر آموزش تصریح کرد: اهمیت سرمایه گذاری در آموزش منابع انسانی مورد نیاز از ضرورت هایی است که ما و موسسات آموزشی که در استان فعالیت می کنند به آن تاکید داریم .

او خطاب به موسسات آموزشی عنوان کرد: از موسسات آموزشی درخواست می کنم تا بخشی از آموزش های خود را به گردشگری اختصاص دهند.

جباری بیان کرد: مرکز آموزش علمی، کاربردی صنایع دستی استان به موجب قانون از تصدی دولت خارج شده و به همین دلیل با واگذاری آن به موسساتی که در حوزه های صنایع دستی و گردشگری یا بخش خصوصی که دارای مجوزهای لازم باشند موافقت می کنیم .

مدیر کل استان اظهار داشت: آموزش باید در کنار هتل و مراکز گردشگری انجام گیرد تا فرد تحت آموزش به صورت عملی با مفاهیم و موضوعات آشنایی یابد.

وی ادامه داد: گردشگری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آثار محیطی گردشگری، توسعه گردشگری و سیاسی حائز اهمیت است به طوریکه  گردشگری می تواند به افزایش اشتغالزایی، افزایش کیفی و استانداردهای زندگی، کاهش فقر، تقویت باورهای اجتماعی و سنن محلی، تقویت روحیه همبستگی و افزایش سرمایه گذاری کمک کند.

جباری گفت: تا اواخر شهریور امسال حدود 2.5 میلیارد تومان به هشت طرح سرمایه گزاری کلان در حوزه گردشگری کمک بلاعوض شده تا به طرح هایی که از منابع داخلی بانک ها استفاده کردند کمک شود.

وی تصریح کرد: سیستم بانکی باید روند بررسی و تسهیل بیشتری را در طرح های گردشگری اعمال کند و طولانی بودن روند پاسخگویی به استعلامات از دیگر مشکلات سرمایه گذاران در این حوزه است که امیدواریم با همکاری بانک ها و سایر دستگاه ها رفع کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: سال 98 از سال های موفق در حوزه سفر و برگزاری جشنواره ها بود و توانستیم دومین جشنواره ملی گردشگری را در استان برگزار کنیم .

جباری افزود: سال گذشته بیش از 900 نفر در اقامتگاه های بوم گردی اقامت داشتند که در شش ماهه امسال بیش از 12 هزار نفر را در اقامتگاه های بوم گردی پذیرش شده اند و این میزان اقامت افزایش 12 برابری نسبت به سال 97 داشته است .

او گفت: در شش ماهه امسال 435 هزار و 136 نفر در اقامتگاه ها و هتل هایی که تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی هستند اقامت داشتند که سال گذشته این تعداد 314 هزار و 217 نفر بود که افزایش 40 درصدی داشته است .

در این مراسم علی محمدی استاد مدعو از دانشگاه های ارومیه با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری استان گفت: صنعت پرسود گردشگری به عنوان یکی از سه صنعت پردرآمد جهان، سود آور، ارزآور و مورد توجه همه کشورها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه های عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی توسعه صنعت گردشگری است که از طریق بهینه استفاده کردن از ظرفیت های اقتصادی گردشگری، اولویت دادن به گردشگری برای پیشرفت استانی است.

در این مراسم همچنین اطلس گردشگری شهرستان های سردشت و پیرانشهر رونمایی شد.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از فعالین گرشگری استان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا