اخبار
کد خبر : 8548 ۱۳۹۸/۰۷/۰۴   ۱۰:۵۶:۰۰

در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت؛
تخفیف 20 درصدی حق بیمه برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک

 

 رییس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دستورالعمل تخفیف حق بیمه به میزان 20 درصد در حق بیمه سهم بیمه‌گذار برای تولیدکنندگان محصولات گواهی شده و ارگانیک با اخذ تاییدیه از شرکت‌های مورد قبول سازمان ملی استاندارد در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش نای قلم، یحیی خلیلی در جلسه تامین مشوق های لازم برای تولید محصولات کشاورزی گواهی شده و ارگانیک اظهار کرد: تولید محصولات گواهی شده به دلیل اینکه میزان آلاینده ها و نیترات در آنان کمتر از حد مجاز و یا مطابق با استانداردهای مربوطه است، گام بسیار مهمی در اطمینان از سلامت مواد غذایی و نهایتا تامین سلامت جامعه به حساب می‌آید.

خلیلی افزود: طرح تولید محصول گواهی شده با همكاری وزارتخانه های جهاد كشاوزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه های حاكمیتی مرتبط با سلامت غذا اجرا می شود که برای فرهنگ سازی این امر مشارکت همگانی نیاز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای تولید محصولاتی از جمله سیب در شهرستان اشنوبه، انگور در شهرستان ارومیه و گوجه فرنگی در شهرستان میاندوآب و بوکان در راستای اجرای تولید محصول گواهی شده و استاندار نظارت می شود و اجرای این طرح در سایر محصولات از قبیل سیب زمینی، پیاز و خیار نیز در اولویت قرار دارد.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آزمون احراز صلاحیت فنی مدیران کنترل کیفیت محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی با حضور 132 نفر ازفارغ التحصیلان رشته های کشاورزی در مرکز آموزش شهید باکری جهاد کشاورزی استان برگزار شد که این مدیران از ابتدای سال زراعی جاری فعالیت خود را آغاز می کنند.

این مسئول تاکید کرد: متقاضیان تولید محصولات گواهی شده باید در سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها ثبت نام کنند.

در ادامه این جلسه موضوعاتی از قبیل فرهنگ سازی و افزایش اطلاع رسانی مستمر برنامه های ترویجی و آموزشی، برندسازی محصولات گواهی شده، تخصیص تسهیلات ویژه برای صادر کنندگان محصولات گواهی شده، فراهم کردن زیر ساخت ها برای تولید این محصولات از جمله راهکارها و مشوق های لازم برای تولید محصولات کشاورزی گواهی شده و ارگانیک در استان تسط حاضرین در جلسه مطرح و پیشنهادات لازم در این زمینه ارائه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا