Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8545 ۱۳۹۸/۰۷/۰۳   ۲۱:۴۹:۱۱

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ارومیه تاکید کرد؛
جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها

 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بهسازی بافت فرسوده مهمترین نیاز شهرسازی است و باید در کنار آن از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان عاملی برای بی‌نظمی در این حوزه جلوگیری شود.

به گزارش نای قلم، شهرام آدم‌نژاد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: حاشیه شهرهای آذربایجان‌غربی به صورت بی‌رویه‌ای بزرگ شده ‌است، در صورتی که به این امر توجه نشود مشکلات زیادی در آینده مدیریت شهری به ویژه در ارومیه ایجاد می شود که حل آن بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: آذربایجان غربی در حوزه های تجارت، کشاورزی و گردشگری بسیار مستعد بوده ولی در گذشته به این ویژگی ها توجه نشده و در بیشتر شاخص ها شاهد عقب ماندگی این استان هستیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: باید در شبکه بزرگ راه سازی کشور، شریان سازی شود تا سرمایه گذاران بتوانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

آدم نژاد، آذربایجان غربی را حلقه واصل آسیا و اروپا عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با توسعه راه ها، زمینه استفاده بیش از پیش شرکت های حمل و نقل بین المللی را از این استان فراهم کنیم.

*مطالعات جامع شبکه حمل و نقل آذربایجان غربی تدوین شود

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی هم بر تدوین مطالعات جامع شبکه حمل و نقل آذربایجان غربی تاکید کرد.

پیمان آرامون گفت: هم‌راستا با تعریف برنامه جامع حمل و نقل کشور انتظار می‌رود که این طرح با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی هر چه سریع تر اجرا شود.

وی با بیان اینکه افزایش درجه راه‌های استان لازمه ارتقای ایمنی شبکه حمل و نقل است، ادامه داد: تدوین مطالعات جامع حمل و نقل استان می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش درجه راه‌ها به عنوان خط‌مشی اساسی حوزه راه و شهرسازی استان باشد.

آرامون به جایگاه مهم کمیسیون ایمنی راه‌ها در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یکی از اعضای تاثیرگذار کمیسیون ایمنی راه‌های استان است که از مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود برنامه‌های کارآمدی جهت پیشبرد اهداف این کمیسیون ارائه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی خواستار رعایت ابلاغیه‌های صادره از سوی استانداری آذربایجان‌غربی جهت رعایت ضوابط معماری ایرانی اسلامی شد و گفت: تقویت جلسات ستادبازآفرینی شهری از دیگر دغدغه‌های مدیریت کلان استان در حوزه راه و شهرسازی است.

او همچنین بر افزایش تعامل و هماهنگی تنگاتنگ اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، فرمانداری و بخشداری‌ها تاکید کرد.

آرامون با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی باید در دسترس عموم قرار گیرد، تصریح کرد: شفاف‌سازی تصمیمات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان در راستای قانون انتشار آزاد اطلاعات باید تحقق یابد.

*۲۲۰ میلیارد تومان در شبکه راه‌های آذربایجان غربی هزینه شده است

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت:۲۲۰ میلیارد تومان در شبکه راه‌های آذربایجان غربی هزینه شده است.

ابراهیم مبارک‌قدم، گفت: از محل اوراق اسناد خزانه و غیر دولتی، ساخت ۱۴۹ کیلومتر راه روستایی تمام شده و ۶۴ کیلومتر اماده اسفالت است که با اتمام آن آمار جمعیت برخوردار روستایی از راه آسفالت به ۸۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

او تکمیل و اتمام بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) خوی، ساختمان یادمان مصدومان شیمیایی سردشت را از دیگر پروژه های فاخر افتتاح شده اعلام کرد.

مبارک قدم ادامه داد: تغییر پادگان شهر ارومیه به عنوان تنها تنفسگاه شهر به عنوان باغ موزه و میدان مراسم های ملی و مذهبی به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی  با اشاره به اقدامات ستاد بازآفرینی شهری گفت: بازافرینی ۱۷ محله در ۵ شهر ارومیه، مهاباد، میاندوآب، خوی و بوکان در دستور کار قرار گرفت و ۲۵۰ اقدام یا پروژه با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و شرکت های خدمات رسان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا