اخبار
کد خبر : 8537 ۱۳۹۸/۰۷/۰۲   ۲۰:۳۷:۲۶

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی آذربایجان غربی:
زائران اربعین حسینی استان از مرز خسروی تردد می کنند

 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی آذربایجان غربی گفت: تمام زائران اربعین حسینی استان از مرز خسروی تردد می کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام اسد میرزایی سرائی ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ موکب از آذربایجان غربی به زائران حسینی ارایه خدمات می کنند.

وی با بیان اینکه ۲ موکب در داخل کشور و ۱۶ موکب در عراق مستقر می شوند، افزود: مبلغ و مبلغه ها برای انجام کارهای فرهنگی در موکب‌های این استان حضور می‌یابند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی استان اضافه کرد: در مراسم امسال شش روایتگر اربعین به صورت تصویری به بازسازی صحنه های جنگ عاشورا می پردازند که برای اجرای این طرح راویان در یک دوره آموزشی و توجیهی فشرده شرکت کردند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زائران اربعین در تمام شهرستان های استان خبر داد و افزود: در این دوره‌ها مسائل و موضوعات مختلف و جلوگیری از مشکلات و حوادث به زائران آموزش داده شد.

میرزایی از مراسم اربعین حسینی به عنوان نمایش بزرگ وحدت میان شیعیان و مسلمانان جهان یاد کرد و افزود: مبنای ستاد مرکزی اربعین اقدامات فرهنگی است، زیرا این موضوع فرهنگی بوده که در طول سالیان مختلف باعث پویایی و ماندگاری اربعین شده است.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود بیان کرد: حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی تجلی همبستگی در مقابل دنیای کفر و استکبار است و به برکت الطاف الهی و حضرت سیدالشهداء(ع) و مشارکت اقشار مردم آن را به مظهر اقتدار معنوی و کانون همبستگی پیروان اهل بیت (ع) تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: بی‌تردید حفظ و استمرار این شکوه و مجد محبان اهل‌بیت (ع) مرهون مشارکت فعال همه صنوف، نهادها و دستگاه‌های مختلف دولتی و مردمی و عمومی در ترویج فرهنگ و پاسداشت و صیانت از آن است.

میرزایی خاطرنشان کرد: اربعین امسال به دلیل ویژگی‌های خاص خود به دلیل تغییر شرایط جوی و تسهیلات پیش‌بینی شده با افزایش جمعیت از سال های قبل متمایز و دارای مسائل خاص خود خواهد بود که بدون توجیه و اطلاع‌رسانی درست ممکن است باعث ایجاد چالش‌ها و آسیب‌هایی به این حرکت بزرگ شود.

وی توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد اربعین، اجتناب از متوقع‌سازی زائران در امور رفاهی و خدمات، توجه به مخاطبان غیر ایرانی در فعالیت‌های رسانه‌ای، توجیه زائران نسبت به سختی و محدویت ها و مشکلات سفر همانند حمل و نقل، اسکان، تغذیه، دریافت اخبار و اطلاعات صحیح از منابع موثق و اجتناب از انتشار اخبار غیر موثق، پرهیز از انعکاس اظهارنظرهای تفرقه‌انگیز و قوم‌گرایی، فرقه‌گرایی و طرح شبهات خلاف سیاست‌های ابلاغ و ضرورت همراه داشتن گذرنامه، بیمه شدن و ثبت نام در سامانه سماح، لزوم توجه به مسائل و هشدارهای امنیتی و تبیین سنت ها و فرهنگ مردم عراق را از جمله مواردی عنوان کرد که زائران باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا