اخبار
کد خبر : 8536 ۱۳۹۸/۰۷/۰۲   ۲۰:۳۲:۰۲

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
فرهنگ حقوقی مردم باید افزایش یابد

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید به فکر افزایش فرهنگ حقوقی مردم هم باشیم و در حد توان باید امور حقوقی را به مردم عادی هم آموزش دهیم، چرا که هر قدر فرهنگ حقوقی مردم زیاد باشد کمتر اختلافات بین مردم ایجاد می‌شود و مراجعات به دستگاه قضایی کمتر خواهد شد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در جلسه اندیشه ورزی با موضوع ارائه راهکار‌های اجرایی برای تحقق تحول در قوه قضائیه با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی اظهار کرد: حکومت اسلامی با قوه قضائیه اش شناخته می‌شود و مورد قضاوت اذهان عمومی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از اساتید می‌خواهم به صورت جدی در عرصه تحول قوه قضائیه ورود کنند و نظرات ارزشمند خود را در قالب‌های مختلف به مسئولان قضایی ارائه نکنند تا بتوانیم در تحول قوه قضائیه ولو کمترین نقش را ایفا کرده باشیم. البته این تحول باید با ظرفیت‌های قوه قضائیه هم منطبق باشد و اکنون ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در قوه قضائیه وجود دارد، خصوصا ریاست معظم قوه قضائیه که کار‌های ارزشمندی را شروع کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد قوه قضائیه نسبت به ۲۰ سال پیش تغییرات و تحولات زیادی داشته، ابلاغ الکترونیکی و دادرسی الکترونیکی یکی از کار‌های بسیار ارزشمند دستگاه قضایی است که تحول عظیمی در رسیدگی را به وجود آورده است؛ و همچنین تحولات دیگری که رخ داده است، اما منظور ما مسائلی است که نیاز به تغییر و تحول دارد و انتظار از جامعه دانشگاهیان در این است که دستگاه قضایی را در این خصوص یاری کنند.

به گفته وی حکومت اسلامی با قوه قضائیه اش شناخته می‌شود و مورد قضاوت اذهان عمومی قرار می‌گیرد لذا باید نهایت تلاش خود را به کار بندیم تا قوه قضائیه اسلامی و دینی داشته باشیم و باید در تحول آن همه کمک کنند خصوصا اساتید محترم دانشگاه که باید در میدان باشند و کمک کنند که رضایتمندی عمومی از عملکرد دستگاه قضایی حاصل شود.

گروسی ادامه داد: اساتید در تربیت دانشجویان هم تکلیف شرعی سنگینی بر عهده دارند چرا که دانشجویان هستند که در بدنه دستگاه قضایی قرار می‌گیرند یا وکیل می‌شوند و هر چه قدر این دانشجویان درست تربیت شوند و متعهد بار بیایند قطعا در احقاق حق و اجرای عدالت مطلوب عمل خواهند کرد و این یعنی رضایت مردم و رضایت خداوند متعال.

او هم‌چنین در ادامه گفت: حقوقدانان باید تلاش کنند از شکل گیری دعاوی جلوگیری کنند و باید اختلافات مردم را با در نظر گرفتن خداوند متعال به سمت صلح و سازش سوق دهند نه اینکه از کوچکترین ایراد یا اشکال در تنظیم قراداد استفاده کنند تا طرف مقابل را محکوم کنند آنهم در حالی که واقعا حق با آن‌ها نیست.

 گروسی درانتهای این جلسه، ضمن تشکر از اساتید حاضردر جلسه خواستند که جلسه به صورت مداوم ادامه یابد و در جلسات بعدی دستور جلسه‌ای دقیق معین باشد تا بتوانیم خروجی مطلوبی از این جلسات داشته باشیم.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا