اخبار
کد خبر : 8534 ۱۳۹۸/۰۷/۰۲   ۰۸:۳۲:۴۲

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
شروع فصل صیدوصیادی در دریاچه پشت سدارس

 

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه پشت سد ارس خبر داد.

 به گزارش نای قلم، معصوم فصیح  در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سدارس و شروع فصل صید و صیادی، تعاونی های 18 و 19 ارس مجازند فعالیت های خود را از 25 شهریورماه تا اطلاع ثانوی آغاز کنند.

فصیح افزود: دریاچه پشت سدارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری در سطح کشور واستان به شمار می رود و تعداد386 نفر صیاد در قالب دو تعاونی 18 و 19 ارس در این منبع ابی اشتغال بکار دارند.

 *پرداخت مطالبات داروخانه های خصوصی در آذربایجان غربی

مبلغ 48 میلیارد و 949 میلیون ریال بابت اسناد تحویلی مربوط به تیر ماه 1398 مطالبات داروخانه های خصوصی پرداخت شد

به گزارش نای قلم به نقل از بیمه سلامت استان، با توجه به اعتبارات تخصیصی سازمان بیمه سلامت ایران مبلغ 48 میلیارد و 949 میلیون ریال بابت اسناد تحویلی مربوط به تیر ماه 1398 مطالبات داروخانه های خصوصی، مبلغ 21 میلیارد و 994 میلیون ریال بابت اسناد خرداد ماه 98 بیمارستان های خصوصی و غیردانشگاهی و مبلغ 25 میلیارد و 757 میلیون ریال بابت اسناد خرداد ماه سال جاری موسسات خصوصی و غیردانشگاهی اعم از پزشکان، درمانگاه ها و پاراکلینیک طرف قرارداد استان پرداخت شد .

موسسات پاراکلینیک شامل کلیه مراکز آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و سنگ شکن می شود که به عنوان یک موسسه تشخیصی با اداره کل بیمه سلامت استان قرارداد دارند.

*یازدهمین جشنواره نخستین واژه آب برگزار می شود

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: یازدهمین جشنواره  نخستین واژه آب از اول مهر ماه آغاز و تا پایان دیماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش نای قلم، داریوش رضایی در گفتگویی اظهار داشت: برنامه های یازدهمین جشنواره نخستین واژه آب با عناوین مختلف نقاشی، مسابقه آب = زندگی، برگزاری کارگاه آموزشی برای اولیاء دانش آموزان، برگزاری مراسمات زنگ آب در مدارس سطح استان، برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در بیش از 38 شهر استان، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان اول ابتدایی بصورت متمرکز در بیش از پنج شهرستان، با حضور گروه های هنری و نمایشی و استفاده از ظرفیت سمن ها و گروه های اجتماعی مردم نهاد  برگزار خواهد شد .

وی به اهمیت فرهنگ سازی مصرف آب در بین آحاد مردم پرداخت و افزود: در سالجاری برنامه ریزی و هماهنگی های لازم جهت  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای بیش از 10 هزار دانش آموز و 2 هزار زن خانه دار انجام شده است .

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه داوری آثار ارسالی، یکم تا 15 آذرماه است، تصریح کرد: از 24 تا 30 آذرماه به مدت یک هفته نمایشگاه آثار برتر نقاشی با حضور و بازدید دانش آموزان برپا می شود.

رضایی افزود: طی برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مدیران کمیته سازگاری با کم آبی در استان ، مدیران صنعت آب و آب و فاضلاب از برگزیدگان تجلیل شده و 10 اثر برتر برای شرکت در مرحله کشوری به آبفای کشور ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه به همت شرکت آب و فاضلاب شهری و  با همکاری آموزش و پرورش، شرکت آب منطقه ای،سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل جهاد کشاورزی، استانداری و وزارت صنعت  برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به مرحله کشوری از 26-15 دی ماه است، اظهار داشت: داوری آثار 10-1 بهمن ماه خواهد بود که آثار برتر با برپایی نمایشگاه در معرض بازدید دانش آموزان قرار گرفته و با برگزاری مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل بعمل می آید.  

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا