اخبار
کد خبر : 8525 ۱۳۹۸/۰۶/۳۱   ۲۱:۰۲:۱۸

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی تاکید کرد؛
عزم جهادگران برای محرومیت‌زدایی

 

حضور اردوهای جهادی در مناطق محروم و خدمت رسانی به مردم گام گذاشتن در مسیری است كه بنیانگذار انقلاب اسلامی از آن به عنوان راهبردی برای فقر زدایی یاد می كنند.

به گزارش نای قلم، اردوهای جهادی دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بخشی از بسیج سازندگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ فقرزدایی و خدمت رسانی در جامعه ایفا كرده است.

سخن گفتن از اردوهای جهادی بیشتر بعد نوسازی و كمك به مردم مناطق محروم را برجسته می كند. البته تك بعدی نگریستن به فعالیت های بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی نمی تواند هدف این گروه ها را مشخص كند.

در این اردوها تنها بحث ساخت و ساز یا فقر زدایی مطرح نیست بلكه اردوهای جهادی خود یك مدرسه به شمار می روند كه در آن تمام ظرفیت های فردی و اجتماعی به كار گرفته خواهد شد.

همچنین در این زمینه به كارگیری ظرفیت های بسیج در سازندگی، می تواند به تقویت حس فعالیت جمعی و سازندگی و در نهایت تعلیم و تربیتی برپایه ارمان های انقلاب منجر شود. از این اردوها به عنوان مدرسه كاروزی یاد می شود افراد شركت كننده تمام وقت در خدمت فقرزدایی هستند و در كنار آن نیز برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دستور كار قرار می دهند.

همچنین بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده است كه این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.

در گروه های جهادی از گروه‌های مختلف مانند پزشكی، مهندسی، عمرانی، فرهنگی و... حضور داشته و به صورت حرفه‌ای و تخصصی اقدام در حال خدمت رسانی به مناطق كمتر توسعه یافته هستند.

تشكیل بسیج سازندگی برای رفع محرومیت و خدمت رسانی نشان از آن دارد كه بسیج به عنوان یادگار انقلاب مخصوص یك مقطع خاص و یك ماموریت خاص نیست ، ماموریت بسیج فراتر از تعریف در یك بعد آن است .

بسیج به عنوان یكی از مردمی ترین نهادها امروز وظیفه ای را در زمینه سازندگی و رفع محرومیت بر عهده دارد كه مقام معظم رهبری این ماموریت ها را همان «جهاد كبیر» یا مبارزه در تمامی زمینه ها تعبیر كرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی می گوید: در ۵ ماهه نخست امسال اردوهای جهادی ۲۰ درصد افزایش دارد که این حکایت از تعامل خوب جهادگران در محرومیت زدایی و زدودن فقر و سختی ها دارد.

شهروز حیدریان در گفتگویی اظهار می دارد: در حال حاضر ۶۰۵ گروه جهادی در عرصه های مختلف درمانی و سلامت، بهداشتی، عمرانی، دامپزشکی، مسکن مددجویان و فرهنگی در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی تصریح می کند: بیش از ۱۴ هزار نفر از جهادگران خدوم و تلاشگر در خدمت محرومان هستند.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی ادامه می دهد: از همه مسئولان قوا درخواست می کنیم زمینه خدمت رسانی بیشتر برای بسیجیان را فراهم کنند.

حیدریان با اشاره به اینکه کار جهادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در حال حاضر جهادگران آذربایجان غربی در خدمت محرومان هستند، اظهار می دارد: مقام معظم رهبری فرمودند امروز کار جهادی یعنی هویت ما و بار دیگر ما برای حمایت از فرمایشات ایشان با هماهنگی مسئولان و نهادها محرومیت زدایی به صورت جهادی را پیش می بریم.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی با اشاره به همکاری و مشارکت اقشار مختلف بسیج در اردوهای جهادی، ابراز می دارد: همه اقشار بسیج در اردوهای جهادی یاری گر محرومان هستند که از جمله آن ها می توان به بسیج محلات، مهندسین، پزشکی، دانشجویی، فرهنگیان و بسیج طلاب اشاره کرد.

حیدریان اضافه می کند: خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و پرکردن اوقات فراغت، از اولویت های اصلی بسیج سازندگی بوده و هدف ما این است بسیجیان دردهای جامعه را از نزدیک لمس کرده و به این باور برسند که پشت میزنشینی خوب نیست، در نتیجه ما جوانان را طوری تربیت می کنیم که مشکلات و محرومیت را از نزدیک لمس کنند.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان غربی می گوید: وقتی جوانان چند روزی در اردوها شرکت می کنند درد و محرومیت را درک و با مردم منطقه و روستا علقه و صمیمیتی ایجاد می شود که سال ها در ذهن و خاطر جهادگران باقی می ماند.

بسیج یكی از ثمره های انقلاب است كه در پنجم آذرماه ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی «ره» تشكیل و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی 1359 به صورت قانونی رسمیت پیدا كرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا