اخبار
کد خبر : 8522 ۱۳۹۸/۰۶/۳۱   ۱۹:۲۶:۵۸

با نواخته شدن زنگ جوانه ها؛
143 هزار دانش آموز پایه هفتم آذربایجان‌غربی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 143 هزار دانش آموز پایه هفتم استان سال تحصیلی جدید را با نواخته شدن زنگ جوانه ها آغاز کردند.

به گزارش نای قلم، ابراهیم محمدی روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ جوانه ها در استان با گرامیداشت هفته دفاع دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، افزود: افزون بر 103 هزار دانش‌آموز نیز در دوره متوسطه دوم در استان ثبت نام شدند که از روز دوشنبه در مدارس حضور می‌یابند.

وی بیان کرد:  یک هزار و 670 مدرسه اعم از دولتی و غیردولتی دانش آموزان دوره متوسطه را در مقطع دبیرستان پذیرا هستند.

محمدی اضافه کرد: یک هزار و 15 مدرسه در مقطع متوسطه اول و 657 مدرسه در مقطع متوسطه دوم هستند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت به دنبال تحقق شش ساحت تربیتی مطرح در سند تحول بنیادین است تا به این طریق دانش آموزان به حیات طیبه دست یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بهترین الگو برای حجاب حضرت فاطمه (س ) هستند ادامه داد: بهترین الگو برای ایثار و شهادت و امام حسین (ع ) بوده و ایشان حرکتی کاملا تربیتی در دشت کربلا را انجام و به منصه ظهور رساندند و در هر لحظه از این اقدام شجاعانه یک نطق تربیتی داشتند.

محمدی با اشاره به اینکه الگوی کامل برای زندگی حضرت محمد (ص) و پیامبران هستند، اضافه کرد: دانش آموزان اگر می‌خواهند عطوفت را تمرین کنند باید امام حسن (ع) و اگر می‌خواهند شجاعت را تمرین کنند حضرت عباس (س) و برای تمرین عدالت حضرت علی (ع) را باید الگوی خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: زندگی لذت بخش و دستیابی به حیات طیبه در سایه داشتن الگوهایی نمونه و کامل میسر می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا