اخبار
کد خبر : 8521 ۱۳۹۸/۰۶/۳۱   ۱۹:۱۲:۰۸

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
دو دستگاه فلزیاب در اشنویه كشف و ضبط شد

 

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشنویه از کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش نای قلم، روناک تاسا با اعلام این خبر در گفتگویی اظهار کرد: فلزیاب‌ها در امر حفاری غیرمجاز استفاده می‌‌شده است، که توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کشف و ضبط و به نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان اشنویه تحویل داده شد.

وی خاطرنشان كرد: سه نفر در این زمینه  دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

*دستگیری سارقان کابل برق و تجهیزات مخابراتی با ۲۴ فقره سرقت در سلماس

فرمانده انتظامی سلماس از دستگیری سارقان حرفه ای کابل برق و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ رمضان فتح الهی در گفتگویی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد کابل برق و تجهیزات مخابراتی در شهرستان سلماس و به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند و در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشند.

فتح الهی اضافه کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی به ۲۴ فقره سرقت کابل برق و تجهیزات مخابراتی به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح شهرستان سلماس معترف شدند.

فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ سارق و ۲ مالخر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضلی شدند.

*کشف ۳۵ کیلوگرم نقره قاچاق در آذربایجان‌غربی

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از کشف و محکومیت قاچاق ۳۵ کیلو گرم نقره و مقادیری لوازم پزشکی در ماکو خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمد اقوامی در گفتگویی اظهار کرد: عوامل گشت انتظامی بخش بازرگان در پی اخبار و اطلاعات واصله حین ارزیابی و کنترل خودروهای ورودی به یک دستگاه کامیون مشکوک و در بازرسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در حین بازرسی از آن مقدار ۳۵ کیلو گرم نقره و مقادیری لوازم پزشکی، که شامل ۱۷۰ عدد چسب استریل و ۷۳۰ عددسرنگ بود، از زیر کانتینر مابین شاسی ورودی بالن و تحفطه کپسول آتش‌نشانی کشف و مراتب به تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو اعلام کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایحان‌غربی تصریح کرد: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان ماکو پس از جری تشریفات قانونی و عدم ارائه اسناد و مدارک محکمه پسند متهم پرونده را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت دو میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۱۹ ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا