اخبار
کد خبر : 8508 ۱۳۹۸/۰۶/۲۹   ۲۱:۴۳:۴۸

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی:
کمربند حفاظتی در طرح "بوم سازگان جنگل های زاگرس" ایجاد می شود

 

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: در راستای طرح ملی احیاء و توسعه جنگل های زاگرس در کشور "طرح بوم سازگان" برای حفاظت از جنگل های استان ایجاد کمربند حفاظتی یکی از پروژه های این طرح است که در فاز اول 50 کیلومتر آن مصوب و برای اجرا به استان ابلاغ شده است.

به گزارش نای قلم، میرصمد موسوی در گفتگویی اظهار کرد: در این طرح که بخشی از طرح جامع احیاء و توسعه جنگل های زاگرسی به شمار می رود برای استان آذربایجانغربی در این زمینه بیش از 670 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی برای جنگل های زاگرس در استان تعیین حدود و ثغور جنگل های استان با اراضی شخصی و مستثنیات و حفاظت بیش از پیش جنگل ها برای جلوگیری از تخریب و یا تصرف آنها است.

مدیر کل منابع طبیعی استان خاطرنشان کرد: آغاز جنگل های ناحیه رویشی زاگرسی کشور از استان آذربایجان غربی آغاز می شود که بالغ بر 102 هزار هکتار است و در شهرستان های پیرانشهر و سردشت واقع شده است.

طرح ملی "بوم سازگان" جنگل های زاگرس؛ طرحی ملی است که در 11 استان کشور در سال جاری از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ابلاغ و در حال اجرا است که با هدف احیاء و توسعه جنگل های ناحیه رویشی زاگرسی تصویب شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا