اخبار
کد خبر : 8506 ۱۳۹۸/۰۶/۲۹   ۲۱:۰۷:۵۱

امام جمعه ارومیه:
نباید در برابر اخبار دروغ ساکت بمانیم

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نباید در برابر شایعه پراکنی و اخبار دروغ ساکت بمانیم.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: یکی از نقشه‌های دشمنان ایجاد التهاب در فضای مجازی با انتشار شایعه، افترا و مباحث قومیتی و مذهبی است.

وی افزود: آنها زمانی با مطرح کردن موضوع دختر آبی و زمانی نیز با بیان اختلافات مذهبی سعی دارند تا وحدت بین مردم ایران را دچار خدشه کنند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مردم برای این منظور باید از منابع درست اخبار را دریافت کرده و صحت و سقم خبرها را پیش از بیان و انتشار مورد سنجش قرار دهند و مطرح کردن اخبار دروغین، جعلی و شایعه از همان ابتدای ظهور اسلام وجود داشته است و خداوند در قرآن با اشاره به این موضوع مردم را به دلیل باور اخبار دروغ و نشر آن مورد سرزنش قرار می‌دهد.

وی متذکر شد: پیش کشیدن مباحثی نظیر کرد و ترک، شیعه و سنی را در سال انتخابات مدنظر قرار دهیم و متوجه باشیم که هرکس به سوی بهره‌برداری قومیتی برود قطعا دشمن مردم است و باید از وی دوری کنیم.

امام جمعه ارومیه، گفت: دشمن در تلاش برای رخنه میان مردم از طریق قومیت است، طرح مباحثی نظیر ماجرای دختر آبی یا اختلافات شیعه و سنی از همین موارد است، در این شرایط باید بدانیم از کدام منابع به اخبار صحیح دست پیدا کنیم و از اخبار دروغ و نادرست دوری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات بخش کشاورزی استان به‌صورت جدی وارد میدان شوند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هم اکنون کشاورزان استان با مشکلات زیادی از جمله نبود بازار و نرخ پایین خرید تضمینی مواجه هستند افزود: مسئولان دولتی و نمایندگان باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی و برای حل مشکل آن‌ها به‌صورت جدی وارد شوند.

وی ادامه داد: خرید با نرخ پایین و بسیار اندک محصولات کشاورزی که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان زحمتکش است، نهایت بی‌انصافی است. باید از این قشر حمایت جدی شود و نمایندگان با تصمیم درست نسبت به اصلاح شرایط اقدام کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز اظهارداشت: شهدا و یادگاران دفاع مقدس در مملکت ما جایگاه والایی دارند و هیچکس حق توهین و جسارت به این عزیزان را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید الگو و سرمشق مناسبی برای فرزندانمان در خصوص دفاع مقدس معرفی کنیم گفت: جنگ تنها مختص حوزه نظامی نیست بلکه در هر زمینه‌ای باید آماده جنگ و نبرد با دشمن باشیم. جنگ در حوزه‌های اقتصادی، علمی و نرم از همین موارد است که خوشبختانه شاهد عقب‌نشبنی دشمن از حوزه جنگ اقتصادی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس رزمندگان با تبعیت از آموزه‌های امام حسین(ع) به جبهه‌های جنگ شتافته و در این جنگ نیز همه مردم در میدان حضور داشتند بدین ترتیب برای موفقیت در جنگ اقتصادی نیز باید آموزه‌های اسلامی و اهل‌بیت(ع) استفاده شده و همه مردم با کمک یکدیگر وارد میدان عمل شوند.

وی افزود: برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید از تولید داخلی حمایت کرده و مردم با خرید از تولیدات ایرانی، موسسات مالی و بانکی نیز با ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی و خدماتی استان از کالاهای ایرانی حمایت کنند تا مانند دفاع مقدس پیروزی نصیب مردم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید ملی گفت: حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی جزو الزاماتی است که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیاز داریم، در دوران جنگ تحمیلی شاهد همت و همراهی تمام مردم بودیم و امروز هم باید به همان شکل پیش رویم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا