Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 850 ۱۳۹۴/۰۷/۲۹   

رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد نشاط انتخاباتی بر عهده دارند

* پايگاه‌هاي خبري بدون مجوز  در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند

"انتخابات يكي از ارکان مهم و تاثيرگذار در شکل گيري ساختارهاي سياسي هر جامعه‌اي است، اين مهم در نظامي كه مبتني بر مردم‌سالاري است بيش از پيش عينيت مي‌يابد و از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش ناي قلم، در نظام جمهوري اسلامي ايران نيز که مبتني بر نظريه مردم سالاري ديني است، مردم با حضور مسئولانه و مشاركت همه جانبه، تعيين كننده سرنوشت خويشند و اينجاست كه نقش رسانه‌ها بيش از پيش آشكار مي‌شود، چرا كه شالوده ارتقای سطح کیفی حضور مردم در انتخابات "آگاهي" و " بالا بودن سطح دانش سیاسی" است لذا اين فرصت رسانه‌اي علاوه بر اينكه مي‌تواند ميزان مشاركت شهروندان را در انتخابات بيشتر كند بلكه مي‌تواند بستري فراهم كند تا انتخاباتي دموكراتيك و آگاهانه برگزار شود."

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري آذربايجان غربي امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ایجاد شور انتخاباتی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزار کنندگان انتخابات است و رسانه‌ها در این ارتباط نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

حسام شيرازه‌محبت اظهار كرد: رسانه‌ها اثرگذارترین ابزار برای ایجاد شور، نشاط و اعتمادسازی بین مردم هستند و در ایام انتخابات می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: بخشی از بسترسازی‌ها به منظور مشارکت مردم در انتخابات فرارو، از دریچه فعالیت رسانه‌ها محقق می‌شود.

شيرازه‌محبت اظهار اميدواري كرد اسفندماه امسال شاهد خلق حماسه‌اي ديگر باشيم و با همدلی و هماهنگی و اتحاد بار دیگر آینده ای زیبا و درخشان و پر از امید را برای کشورمان رقم بزنیم.

مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت و وظایف روابط عمومی ها و رسانه ها پرداخت.

"هيچ كس نمي‌تواند منكر اين باشد كه روابط‌عمومی‌ها و رسانه ها مکمل هم هستند و چون به یکدیگر نیاز دارند بايد با یکدیگر تعامل داشته باشند، به عبارتي رابطه این دو به یک فرآیند دوسویه می‌ماند که برای هر یک فوایدی را به دنبال دارد به طوري كه حضور یکی بدون دیگری، ناقص به نظر می‌رسد. براي اثبات اين موضوع كافيست به اين نكته اشاره شود كه روابط عمومي ها براي اطلاع رساني عملكرد سازمان متبوع خود به ابزارهايي نياز دارند كه مهمترين و سهل‌الوصول‌ترين آن رسانه ها هستند و رسانه ها نيز برای ارائه تازه‌ترين و جذاب‌ترين اخبار به مخاطب نیازمند اطلاعات بیشتری هستند كه مي‌توانند بخشي از آنها را از طريق روابط عمومي‌ها كسب كنند.

اما با وجود اين و فارغ از مشكلاتي كه هم جامعه خبري و هم روابط‌عمومي‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند در مواقعي مشاهده مي‌شود اين دو از فقدان يك رابطه منطقي، منسجم و كارآمد با يكديگر رنج مي برند از اين رو مي‌طلبد روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود تعامل و ارتباط سازنده ای با رسانه ها داشته باشند."

مديركل روابط عمومي استانداري با تاكيد به اينكه ارتباط خبرنگاران با روابط عمومي‌ها بايد تقويت شود، گفت: کار روابط عمومي و رسانه‌ها از حساسيت ويژه اي برخوردار است و اين امر رسالت روابط عمومي و خبرنگار را سنگین‌تر می‌کند.

شيرازه با اشاره به اینکه بارها بر لزوم تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه های استان تأکید شده است، افزود: اگر صحبت از احترام و تعامل می‌شود این تعامل و احترام باید متقابل باشد و هرگاه سخن از قانون می‌شود رعایت قانون باید هم از سوی روابط عمومی دستگاه‌ها و هم از طرف رسانه های استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برقراری ارتباط درست و مناسب با رسانه‌ها یکی از وظایف روابط عمومی محسوب می‌شود و ما در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با نهایت اهتمام کوشیده‌ایم با استفاده از ابزارهای موجود نقش تعاملی خود را به انجام برسانیم.

وي همچنين با اشاره به فعاليت پايگاه‌هاي خبري بدون مجوز، اظهار كرد: فعالان اين پايگاه‌ها از هيچ حمايتي برخوردار نيستند، در صورت شکایت نيز در دادگاه‌هاي عمومي محاكمه مي‌شوند و به جلسات رسمی نيز دعوت نمی‌شوند.

شيرازه محبت از مديران پایگاه‌های خبری خواست در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوز فعالیت از فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام کنند.

در اين نشست درخواست شد يك نفر به نمايندگي از جامعه خبري به منظور انعکاس بهتر مسائل و مشکلات اصحاب رسانه در شوراي هماهنگي روابط عمومی‌های استان حضور داشته باشد كه مقرر شد از اين پس رئيس خانه مطبوعات به عنوان مهمان در جلسات شورای روابط‌ عمومی‌ها حضور يابد.

در این نشست خبرنگاران رسانه‌های مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و مسئول روابط عمومی استانداری آذربایجان‌ غربی به سوالات و مسائل و مشکلات آن‌ها پاسخ گفت.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا