اخبار
کد خبر : 8494 ۱۳۹۸/۰۶/۲۷   ۰۷:۰۶:۳۸

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:
بافت های تاریخی هویت یک شهر هستند

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بافت های تاریخی هویت یک شهر هستند لذا همه ارگان های ذیربط موظف هستند در حفاظت و احیای بافت های تاریخی همکاری کنند.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در جلسه ساماندهی و احیا بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: طرح احیای بافت تاریخی ارومیه یکی از طرح های بزرگ این اداره کل محسوب می شود که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است امکانات تفریحی و خدماتی نیز همگون با وضعیت تاریخی و قبلی بناها برای استفاده مردم ایجاد شود.

وی افزود: اجرای کامل این طرح زمانبر است و علاوه بر تامین اعتبار لازم، نیازمند همراهی و همکاری سایر ادارت مسئول و کسبه و تجار شاغل در این محدوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ادامه داد: باید جلسات متعددی با حضور استاندار و مسوولان شهرستان ها در خصوص احیای بافت های تاریخی شهرستان ها برگزار کنیم و مسوولان شهرستان ها در این جلسات باید برای ارائه گزارش کار و مطالعات طرح احیا بافت های تاریخی منطقه خود حضور یابند.

وی بافت تاریخی ارومیه و احیای آن از اولویت های اداره كل میراث فرهنگی آذربایجان غربی عنوان و اضافه کرد: باید ساز و کارهای لازم و قانونی و همچنین مشارکت دستگاه های ذیربط که در این طرح پیش بینی شده است را مد نظر قرار دهیم.

جباری با اشاره به اینکه شهرداری و شوراهای اسلامی که دارای بافت های تاریخی و فرهنگی هستند مکلفند تامین اعتبار برای احیا بافت های تاریخی را در اولویت کارهای خود قرار دهند، افزود: به منظور احیا بافت تاریخی، سازمان موظف است با همکاری ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ظرف مدت شش ماه نسبت به تهیه چهارچوب و قوانین از جمله تعیین حریم و محدوده بافت های تاریخی اقدام و تا پنج سال موظف به اتمام این بافت ها است.

وی بر توجه جدی به مطالبات مردم، صیانت از حقوق شهروندان، ارتقای کیفیت بافت های تاریخی فرهنگی در شهرها و روستاها و ایجاد ساز و کاهای لازم برای ارتقاء کیفیت خدمات را از جمله زیرساخت های لازم در حوزه میراث فرهنگی استان تاکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا