اخبار
کد خبر : 8484 ۱۳۹۸/۰۶/۲۵   ۱۱:۳۴:۴۵

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه به ارتقای شاخص های فرهنگی است

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امروز آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه به ارتقای شاخص های فرهنگی و بهره مندی از امکانات فرهنگی نظیر سینما و تئاتر و کتابخوانی است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر خدایاری در جلسه برنامه ریزی شهر خلاق، فرهنگ و هنر و پایتخت کتاب ایران در سلماس اظهار داشت: کتابخوانی کلید پیشرفت جوامع و عامل اصلی ترقی نیروهای انسانی جامعه است که نشان از اهمیت این موضوع در پیشرفت کشورمان است.

وی افزود: امروز باید علل و فواید توجه به کتاب  و کتابخوانی در میان نسل جوان و نوجوان ما تبیین شود تا جوانان ما با مزایای کتاب در زندگی روزمره شان آگاه شوند.

خدایاری اضافه کرد: کتاب اکنون معنای قالبی خود را ندارد و می توان از ابزارهای چندرسانه ای و فایل های صوتی و تصویری برای ارائه متون کتاب ها به نسل جوان بهره برد.

وی اظهار امیدواری کرد با فرهنگسازی هرچه بیشتر دستگاه های فرهنگی بخصوص آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سطح رجوع به کتاب و کتابخوانی را در سطح جامعه و شهرستان سلماس ارتقا دهیم.

*برگزاری جشنواره «ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر» در ارومیه

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، از انتشار فراخوان اولین جشنواره سراسری ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در ارومیه خبر داد.

بحرعلی محمودی گفت: فراخوان اولین جشنواره سراسری ایده‌پردازی نماز و امر به معروف و نهی از منکر در ارومیه انتشار یافت.

وی از کلیه صاحب‌نظران، نخبگان، ایده‌پردازان در حوزه‌های قرآن و عترت، فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، اجتماعی و اقتصادی دعوت می‌نماید تا ایده‌های خود را در قالب طرح به‌منظور ایجاد تحول، نوآوری، اثربخشی و کیفی نمودن برنامه‌های نماز و امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال نمایند.

محمودی افزود: ارسال ایده‌ها باید در بخش‌های تخصصی جشنواره در حوزه‌های ذکر شده در متن فراخوان باشد، از صاحبان ۱۴ ایده برتر با هدایای نقدی و لوح تقدیر در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا ١بهمن سال جاری تمدید شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه آذربایجان‌غربی، بلوار ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروه قرآن و عترت ارسال نمایند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و شورای توسعه و ترویج اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

*اثری از ارومیه برگزیده جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» شد

رئیس گروه امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یک مجسمه حجمی «حمید بهجت» که از هنرمندان ارومیه‌ای است، در هفتمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح ۲۰۱۹» برگزیده شد.

به گزارش نای قلم، محمد بابایی‌اصل رئیس گروه امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: این اثر «ستایش اسطوره» نام دارد و خالق آن به این موضوع اشاره دارد که اسطوره‌های کهن زمینه نفاق را فراهم می‌کند و بر همین اساس باید راهی نو انتخاب کرد.

وی با اشاره به خلاقیت خالق این اثر، ادامه داد: در این جشنواره بین‌المللی ۲۰۰ اثر در رشته‌های مختلف انتخاب شد که «ستایش اسطوره» یکی از آنهاست.

جشنواره «هنر برای صلح» هر ساله و همزمان با روز جهانی صلح به صورت بین‌المللی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، مجسمه، چیدمان، ویدیو،آرت، پرفورمنس، موسیقی، سینما و تیاتر با حضور هنرمندان و فرهیختگان، اهالی فرهنگ و حامیان صلح در ایران برگزار می شود.

در این جشنواره با اهدای نشان عالی به فعالان عرصه هنر و صلح از تلاش‌های آنان قدردانی شده و آنان را به عنوان سفیران هنر برای صلح معرفی می‌کنند؛ امسال نیز این جشنواره از ۲۹  شهریورماه جاری تا ۱۲ مهرماه در «خانه فرهنگ دیهیم» و «گالری باروک تهران» برگزار می‌شود.

حمید بهجت متولد سال ۱۳۵۵ ارومیه و فوق لیسانس رشته معماری بوده و از هنرمندان توانمند استان در رشته‌های ریزه‌کاری، منبت‌کاری و مجسمه‌سازی به شمار می رود.

وی در کارنامه خود نشان ملی اصالت اثر میراث فرهنگی، نشان درجه سه هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان و نشان نقره‌ای مولانا از بنیاد بین‌المللی مولانا را دارد.

بهجت تاکنون در ۳۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور حضور یافته و آثار خود را به نمایش گذاشته است؛ این هنرمند برجسته پنج نمایشگاه انفرادی نیز در کشورهای جمهوری‌آذربایجان و ترکیه برپا کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا