Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 848 ۱۳۹۴/۰۷/۲۹   

روش بومی‌گزینی در کنکور را قبول نداریم

*ساختار صنعتی و تولیدی نیمه مدرن و سنتی در استان از عمده‌ترین موانع به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: روش بومی‌گزینی در کنکور را قبول نداریم، اولین استانی هستیم که به این روش پذیرش دانشجو در کنکور اعتراض داشته‌ایم و خواستار تغییر این روش شده‌ایم.

به گزارش ناي قلم، علیرضا رادفر در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، اظهار كرد: روش بومی گزینی در کنکور با توجه به کم بودن تعداد دانشگاه‌ها در استان ما، تعداد قبولی و پذیرش داوطلبان استان را کاهش داده به طوري كه داوطلبان حتی با رتبه های برتر، نمی‌توانند در دانشگاه‌های مطرح کشور قبول شوند و لاجرم به سمت دانشگاه‌های منطقه سوق پیدا می‌کنند.

وي همچنين ساختار صنعتی و تولیدی نیمه مدرن و سنتی در استان را از عمده‌ترین موانع به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد.

رادفر بر ضرورت شناسایی رشته های شغلی مورد نیاز در بازار کار استان تاکید کرد و افزود: رویکرد دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته بیشتر بر رشته های تئوریک و نظری متمرکز بوده که این رویه امروز باید به سمت توسعه رشته های کاربردی و مهارتی که بیشتر مورد نیاز بازار کار است تغییر پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موضوع عدم تناسب میان رشته های دانشگاهی و بازار کار نیز، اظهار کرد: ساختار صنعتی و تولیدی نیمه مدرن و سنتی در استان و حتی در سطح ملی، یکی از عمده‌ترین موانع در به‌کارگیری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که رفع این معضل و تقویت و مدرن سازی صنایع و واحدهای تولیدی، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها همراه با دانش فنی و علم روز و جذب سرمایه گذاری است.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که در استان ما علاوه بر رشته های نظری، رشته های فنی مانند عمران نیز تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار دارند که این امر نشانگر سنتی و نیمه مدرن بودن صنایع تولیدی در استان است لذا در همین راستا تقویت ارتباط میان بخش صنعت و دانشگاه جهت از بین بردن این نوع شکاف‌ها ضروری است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا