اخبار
کد خبر : 8478 ۱۳۹۸/۰۶/۲۴   ۱۵:۳۸:۵۰

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور صورت گرفت؛
آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 306 روستای آذربایجان غربی

 

عملیات اجرایی آبرسانی به 306 روستای آذربایجان غربی با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش نای قلم، در مراسمی که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی و مسئولین محلی برگزارشد، کلنگ آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 165 روستای بوکان به زمین زده شد.

برای آبرسانی به این روستاها دو هزار و 450 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده که با اتمام و بهره برداری از آنها، آب شرب سالم وبهداشتی 16 هزار خانوار روستایی در شهرستان بوکان تامین خواهد شد.

همچنین به همین مناسبت، عملیات اجرایی پروژه تامین و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی مجتمع 141 روستایی شهرستان مهاباد آغاز شد.

برای اجرای این پروژه نیز سه هزار و 450 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

با اتمام و بهره برداری کامل از این طرح، آب شرب سالم و بهداشتی 11 هزار و 484 خانوار روستایی با 44 هزار و 554 نفر جمعیت از تصفیه خانه سد مهاباد تامین می شود.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها معاون پارلمانی رئیس جمهور با مهم برشمردن توسعه مناطق روستایی در پیشگیری از مهاجرت و بروز ناهنجاری های اجتماعی اظهار داشت: نگاه به روستاها باید نگاه به قاعده نظام سکونت باشد چرا که در این صورت نه تنها مهاجرت از روستا به شهر اتفاق نخواهد افتاد، بلکه مهاجرت معکوس نیز خواهد شد.

حسینعلی امیری افزود: توسعه روستایی به عنوان یکی از سیاست های راهبردی، مورد تاکید دولت و رئیس جمهور است که بایستی در این راستا تلاش کرد.

وی، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزرات نیرو و دستگاه های زیر مجموعه آن در خدمات رسانی به روستاها، از سایر وزارتخانه ها خواست با الگو قرار دادن این عملکرد، در خدمات رسانی به روستاها و توسعه روستایی گام بردارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارش از روند آبرسانی به روستاهای استان، اظهار داشت: با توجه ویژه دولت به مقوله آبرسانی به روستاها، درهفته دولت سال جاری 49 روستای استان با صرف 108 میلیارد ریال اعتبار، از آب شرب سالم وبهداشتی برخوردار شدند.

رضوی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، آبرسانی به 447 روستای آذربایجان غربی به اتمام رسیده و این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار شده اند.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های آبرسانی به این روستاها را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا