اخبار
کد خبر : 8470 ۱۳۹۸/۰۶/۲۳   ۲۱:۲۳:۱۳

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
افراد فاقد بیمه با ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: همه افراد فاقد بیمه با ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش امروز در دفتر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی حاضر و با وی به گفتگو نشست .

وی در این دیدار مباحثی از قبیل منابع درآمدی استان در حوزه بیمه سلامت، شناسنامه الکترونیکی سلامت بیمه شدگان، تخلفات در حوزه دارویی استان، وضعیت بدهی به موسسات تشخیصی درمانی استان در سال گذشته و امسال و دستورالعمل آزمون وسع جهت اجرایی کردن برنامه بیمه پایه اجباری افراد فاقد بیمه مطرح شد.

نانبخش منابع درآمدی استان را که شامل حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان است در مقابل هزینه های درمانی بسیار ناچیز ذکر کرد و گفت: حق بیمه های دریافتی تنها پنج تا هشت درصد هزینه های ما را در استان پوشش می دهد و اگر اعتبارات سازمانی به موقع به سیستم تزریق نشود فرایند بیمه ای درمان دچار نقصان می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی وضعیت پرداختی به موسسات تشخیصی درمانی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ما از حساب های سال گذشته تنها 2 ماه آخر سال را بدهکار هستیم و هم اکنون در خصوص پرونده ها و اسناد سال جاری تقریبا به روز حرکت می کنیم.

نانبخش در خصوص اجرایی شدن قانون بیمه پایه اجباری که اخیرا به دستگاه ها ابلاغ شده توضیحات مبسوطی ارائه داد: آغاز این برنامه به طور همزمان در کل کشور اعلام می شود و همه افراد فاقد بیمه می توانند از این طریق تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و دفترچه بیمه دریافت کنند.

وی افزود: در این طرح تمام افراد متقاضی با گذراندن آزمون وسع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعیین دهک درآمدی از بیمه برخوردار می شوند.

نانبخش اظهار کرد: سه دهک پائین درآمدی در تمام استان ها از بیمه 100 درصد رایگان برخوردار می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا