Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 847 ۱۳۹۴/۰۷/۲۹   

آسفالت 122 کيلومتر راه مرزي در آذربايجان غربي

*تكميل پروژه ريلي مراغه - اروميه در انتظار اعتبار است

توسعه راه‌های ارتباطي جهت برقراری ارتباط در داخل کشورها و ایجاد ارتباط با سایر کشورها همواره به عنوان یکی از اولویت‌های مهم برای رشد اقتصادی مطرح بوده و حساسیت‌ها به آن زیاد است به طوري كه يكي از مهم‌ترین شاخص‌های پیشرفت و توسعه به شمار مي‌آيد.

در اين بين استان آذربایجان غربی با توجه به موقعيت ژئوپلتيك و دارا بودن مرز مشترک با چهار کشور همسایه، از موقعیت مهم و استراتژیکی در کشور و منطقه برخوردار است.

با توجه به اهمیت توسعه روابط و مناسبات بین‌المللی با کشورهای همسایه، پتانسیل بالای این کشورها جهت صادرات کالا و خدمات، وجود گمرکات متعدد در سطح استان، بازارچه های مرزی، تقویت صنعت توریسم به دلیل پتانسیل‌های فوق‌العاده متفاوت تاریخی و طبیعی، نیاز به توسعه روزافزون مناطق آزاد تجاری و صنعتی به دلیل اهمیت ویژه آن‌ها و تأثیر شگرف آن‌ها در توسعه استان و جذب توریست، توسعه ارتباطات جاده ای مي‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش ارتباطات داشته باشد.

اما با وجود چنين پتانسيل‌هايي، جاده های مواصلاتی این استان به لحاظ ايمني و كيفيت از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و اثرات منفی بر وضعیت تردد جاده ای در سطح استان داشته است.

ارتباط با كشورهاي هم‌جوار با تکیه بر وجود راه‌های ارتباطي مناسب از جمله اولويت‌هايي است که مدیران استان آن را به خوبی درک کرده‌اند و چه بسا اقداماتي در حال انجام است.

آسفالت 122 کيلومتر راه مرزي در آذربايجان غربي    

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بيان اينكه وجود یک هزار و 900 کیلومتر راه مرزی در آذربایجان غربی از مهم‌ترین ویژگی‌های این استان به شمار می‌رود، گفت: 122 کیلومتر از راه‌های مرزی آذربایجان غربی آسفالت می‌شود.

خلیل محبت خواه اظهار كرد: این راه‌ها در قالب 10 طرح برای بهره‌مندی یک هزار و 875 خانوار روستایی از نعمت راه مناسب احداث و آسفالت می‌شود.

به گفته وي سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

محبت‌خواه با بیان اینکه آبادانی مناطق مرزی از دغدغه های همیشگی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی است، تاکید کرد: توزیع امکانات به ویژه گسترش جاده های ایمن در این مناطق ضروری است.

تكميل پروژه ريلي مراغه - اروميه در انتظار اعتبار

محبت‌خواه همچنين از روند اجرايي خط آهن مراغه - مياندوآب - مهاباد - نقده - اروميه خبر داد و گفت: اين پروژه داراي پنج ايستگاه بوده كه عمليات احداث آن در مراغه، مياندوآب و مهاباد به پايان رسيده و تنها دو ايستگاه نقده و اروميه به دليل كمبود اعتبار همچنان باقي‌مانده است.

وي پيشرفت فيزيكي ساختمان ايستگاه نقده را ۶۹ درصد و زيرساخت‌هاي ريلي آن را ۴۹ درصد اعلام كرد و گفت: اين ارقام براي ايستگاه اروميه نيز به ترتيب ۷۱ و ۳۶ درصد گزارش شده است.

مديركل اداره راه و شهرسازي آذربايجان غربي همچنين آزادراه بازرگان - ماكو - سه راهي خوي به طول ۱۴۰ كيلومتر، بزرگراه مياندوآب - مهاباد به طول ۱۸۰ كيلومتر، سرو - اروميه به طول ۵۸ كيلومتر و تمرچين - پيرانشهر - نقده را از مهم‌ترین پروژه‌هاي راه‌سازی موجود در استان دانست و از ادامه روند اجرايي آن‌ها در حوزه استحفاظي اين اداره کل خبر داد.

از اين رو با توجه به اينكه توسعه زیرساخت‌های جاده ای در آذربايجان غربي به عنوان حلقه ارتباط استان‌ها و كشورهای هم‌جوار از راهکارهای رونق اقتصادی در این استان به شمار می‌رود توجه بيش از پيش مسئولان را به اين حوزه مي‌طلبد.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا