Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8465 ۱۳۹۸/۰۶/۲۲   ۱۶:۴۵:۳۹

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد؛
خرید حمایتی و توافقی سیب درختی صنعتی در استان

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق مذاکره و هماهنگی انجام گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای خرید توافقی و حمایتی سیب صنعتی استان اقدامات لازم در حال انجام است .

 به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی با بیان اینکه تامین مالی خرید حمایتی و توافقی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خواهد بود، افزود: هدف از خرید تضمینی، توافقی و حمایتی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌ کننده منتهی می‌شود که این امر نقش موثری در توسعه کشاورزی پایدار در استان خواهد داشت .

جلیلی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش بینی می شود یک میلیون و 100 هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شود که از این میزان در حدود 350 تا 300 هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی می رود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب اول تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه در حدود 700 هزارتن از محصول به صورت تازه خوری مصرف و یا در سردخانه های استان ذخیره سازی می شود که برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.

جلیلی با بیان اینکه هر چند سیب درختی در تمام شهرها و مناطق استان کاشت و تولید می شود، تصریح کرد: بیشترین سطح تولید سیب به ترتیب در شهرستان های ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده، مهاباد و میاندوآب صورت می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا