اخبار
کد خبر : 8461 ۱۳۹۸/۰۶/۲۱   ۲۰:۲۱:۰۸

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد؛
شناسایی روستاهای فاقد ارتباط تلفن همراه در استان

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: روستاهای فاقد ارتباط تلفن همراه در استان شناسایی شده و برای ایجاد سایت در نقاط مورد نظر از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات تامین اعتبار شده است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه هماهنگی رفع موانع ایجاد سایت در مناطق دور افتاده اظهار کرد: برخی موانع از قبیل تامین برق و ایجاد جاده دسترسی به سایت در مناطق خاص مشکلاتی وجود دارد که با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه برای رفع آنها تلاش می کنیم.

وی از بررسی مشکلات ایجاد سایت در روستاهای فاقد ارتباطات تلفن همراه و نقاط کور جاده ای خبر داد و گفت: موانع اصلی ایجاد این سایت ها تامین برق آنها است که راهکارهای لازم برای مرتفع شدن آن بررسی شد.

جلیلی نژاد افزود: در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی، وزارت ارتباطات 13 سایت برای روستاهای فاقد پوشش و درپنج محور مواصلاتی دارای نقاط کور جاده ای با توجه به کوهستانی بودن استان در نظر گرفته شده است که در صورت مرتفع شدن مشکلات مذکور در اسرع وقت توسط اپراتور های تلفن همراه اجرایی می شود.

مدیر کل ارتباطات با اشاره به بحران زا بودن برخی موارد در استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آمار تصادفات جاده ای در شش ماه اخیر و لزوم پوشش ارتباطی در جاده های مواصلاتی استان برای تسریع در عملیات کمک رسانی به آسیب دیدگان، ایجاد سایت های مذکور بسیار ضروریست و باید تمام دستگاه های مرتبط برای تحقق این موضوع مساعدت حداکثری داشته باشند.

جلیلی نژاد اضافه کرد: بعد از بررسی موارد با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران شرکت توزیع برق استان و اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیران منطقه ای اپراتورها، مقرر شد دستگاه های اجرایی مرتبط برای تحقق پوشش حداکثری در کل مناطق و جاده های استان و رفع موانع مذکور تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا