اخبار
کد خبر : 8450 ۱۳۹۸/۰۶/۲۱   ۱۵:۱۸:۳۶

یادداشت؛
همه چیز زیر سر سرخابی هاست!

 

بهرنگ منتخبی/ در سطح کشور خیلی ها اصلا علاقه ای به ورزش ندارند، بسیاری ورزشی غیر از فوتبال را می پسندند و تعدادی هم که طرفدار فوتبال هستند اصلا هوادار تیمهای استقلال و پیروزی نیستند. بنابراین می ماند این دو تیم و اندک تماشاگری از خیل هشتاد میلیون جمعیت ایران که هدر دادن میلیاردها تومان از بیت المال فقط به مذاق آنها خوش می آید.

بله! سال هاست که دو تیم استقلال و پیروزی تهران با پول و بودجه بیت المال اداره می شوند و هر فصل از جیب مردم برای آنها هزینه های میلیاردی صرف می شود.

هزینه کرد میلیاردی برای این تیم ها زمانی اسف بار تر می شود و بیشتر به چشم می آید که توجه کنیم کشور در یک جنگ اقتصادی ناجوانمردانه با دشمنان این آب و خاک است و شرکتها، تعاونی ها و تولیدی ها هر روز با مشکلات جدیدی روبرو می شوند و تنها راه گریز صرفه جویی در هزینه ها و اقتصاد مقاومتی است.

در تمام دنیا فوتبال صنعتی سودآور به شمار می آید که همه سعی می کنند تا از طریق آن سرمایه ها و سودهای سرشاری را جذب کشورشان کنند.اما در ایران چطور؟ آیا این ورزش مهیج چیزی جز هزینه تراشی برای مردم و بیت المال چیز دیگری به همراه داشته است؟

به نظر شما آیا پیرزنی که از سطل زباله کارتن جمع می کند راضی است که حقِ بیت المال او به استقلال و پیروزی برسد؟

کودک واکسی کنار خیابان چطور؟

زن های جوان سرپرست خانوار؟ پیرمردهای پشت خمیده سر چهار راه ها؟

زندانی های جرایم غیر عمد؟

بیماران بیمارستان ها و حتی مالیات دهندگانی که دستشان به دهانشان می رسد؟ آیا این افراد راضیند؟

قطعا با قطع هزینه این دو تیم و خلع ید آنها از بیت المال نمی شود تمام مشکلات جامعه را حل کرد اما مطمئن باشید می توان گوشه ای را ترمیم کرد و اندک زخمی را التیام داد.

در ثانی مسوولان امر باید پاسخگوی ریز به ریز پولهای خرج شده باشند چرا که از جیب همه مردم هزینه می کنند و نه از حیب خودشان و یا اندک تماشاگرانشان!

ثالثا ما امروز استادیومی داریم که به جای صد هزار نفر، صد هزار پسر گنجایش دارد و حضور بانوان در آن ممنوع است، حتی اگر به قیمت خودسوزی تمام شود. پس بهتر نیست حداقل مبلغی از پول بیت المال که به جیب این سرخابی ها سرازیر می شود، صرف بهبود اوضاع ورزشی این قشر از جامعه گردد؟

به هر حال ان شا الله با واگذاری هرچه سریع تر این دو تیم به بخش خصوصی صرفه جویی اقتصادی بیشتری را در حوزه ورزش شاهد باشیم تا شاید با ایجاد زیرساخت های مناسب بانوان نیز بتوانند در ورزشگاه ها حضور بیابند و دیگر شاهد اتفاقات تلخی در امر ورزش نباشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا