اخبار
کد خبر : 8435 ۱۳۹۸/۰۶/۱۷   ۲۱:۴۶:۰۶

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد؛
اجرای طرح بوم سازگان در استان

 

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طرح بوم سازگان آذربایجان غربی (احیای جنگل های زاگرس) در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، میر صمد موسوی در گفتگویی اظهار کرد: بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار برای افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرح بوم سازگان آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

وی افزود: طرح بوم سازگان که برای احیای جنگل های زاگرس چند ماهی است که از سوی سازمان جنگل ها برای اجرا به ادارات کل منابع طبیعی استان های زاگرسی ابلاغ شده است و با جدیت این طرح ملی در سطح استان نیز در حال اجراست .

موسوی بیان کرد: در این خصوص اعتبارکل این طرح برای آذربایجان غربی 20ذمیلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: بخش های مختلفی در مجموعه اداره کل از این اعتبارات برخوردار هستند که یکی از مهمترین بخش ها بخش آموزش و ترویج است که در این راستا به تنهایی بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار برای این کار پیش بینی شده است، مشارکت مردمی و ترویج منابع طبیعی از اولویت برخوردار است و باید اجرای طرح ها با مشارکت مردمی و ترویج آن صورت پذیرد.

موسوی تاکید کرد: باید با اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی در اجرای عملیات احیای جنگل های زاگرسی ( طرح بوم سازگان) که عمده ترین آن در شهرستان های سردشت و پیرانشهر قرار دارد، نقش مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد در این طرح ملی بیش از پیش پررنگ باشد .

این مسئول تصریح کرد: طرح بوم سازگان استفاده از دانش بومی، علمی و مشارکت عرصه نشینان برای توسعه، احیاء و افزایش سطح پوششی جنگل های زاگرسی است که با برنامه ریزی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای استان های زاگرسی کشور که 11 استان را در بر می گیرد، اجرا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا