اخبار
کد خبر : 8433 ۱۳۹۸/۰۶/۱۷   ۲۱:۲۸:۲۷

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
ترویج "فرهنگ حسینی" محور برنامه‌های سالانه است

 

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ترویج فرهنگ حسینی؛ محور برنامه‌های این اداره کل است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری در گفتگویی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اسرای اهل بیت(ع) بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری آن قیام شد و وظیفه تمام دوستداران و شیعیان امام حسین(ع) پاسداشت از این فرهنگ است که نه تنها در عمل بلکه در کلام نیز باید پیرو آن فرهنگ باشیم.

وی افزود: برنامه های فرهنگی و هنری زیادی در سطح استان به ویژه با موضوعات دینی در سطح استان اجرا می شود که از جمله می توان به جشنواره بین المللی «شعر رضوی» و کنگره سراسری «عقیله العرب» اشاره کرد.

خدایاری اضافه کرد: از سوی دیگر برنامه های فرهنگی و هنری مرتبط با ایام سوگواری ماه محرم با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا و در حد مقدورات مساعدت و حمایت می شوند که صدور مجوز به اجرای تعزیه در سطح شهر و مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه و اجرای سوگواره و نمایشگاه عکس محرم از آن جمله هستند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر صدور مجوز، چند برنامه فاخر فرهنگی از جمله برگزاری «کنگره سراسری شعر عاشورا»، کارگاه استانی «مقتل شناسی»، برپایی «نمایشگاه کتب عاشورایی» و مسابقه «کتابخوانی حماسه حسینی» که نیاز جامعه ما هستند در ۴۰ کانون فرهنگی و هنری و مساجد استان در طول ماه محرم اجرا می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا