اخبار
کد خبر : 843 ۱۳۹۴/۰۷/۲۸   

بی سوادی 42 درصدی عشایر آذربایجان غربی

* توانمندسازی عشایر در سایه ی آگاهی و آگاهی در سایه ی آموزش میسر است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 5/20 درصد افراد بالای 6 سال و 12 درصد افراد گروه سنی 10 الی 49 سال در استان بی سواد هستند که 42 درصد این افراد از جامعه عشایر است.

به گزارش نای قلم، محمد رضا نجفی امروز در جلسه هماهنگی اجرایی کردن تفاهم نامه اداره کل آموزش و پرورش استان با اداره کل امور عشایر اظهار کرد: توانمند سازی عشایر درسایه ی آگاهی و آگاهی در سایه ی آموزش میسر است چرا که آموزش بدون داشتن سواد پایدار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای این تفاهم نامه نقش بسزایی را در ریشه کنی بی سوادی در استان ایفا می کند، افزود: توانمندسازی عشایر در سایه ی آگاهی و آگاهی در سایه ی آموزش میسر است چرا که آموزش بدون داشتن سواد پایدار نخواهد بود.

نجفی گفت: اجرایی شدن این تفاهم نامه مستلزم دستیابی به آمار دقیق جامعه عشایر به تفکیک مناطق استان و برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و آموزش دهندگان است.

وی همچنین به اجرای طرح مرکز یادگیری محلی جهت آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی و فردی در مناطق اشاره کردو ادامه داد: پیگیری های مداوم و گزارش گیرهای مستمر از مولفه های تاثیرگذار در موفقیت طرح است.

قدیر محمدی مدیرآموزش و پرور شهرستان خوی نیز در این جلسه گفت: ریشه کن کردن بی سوادی و استفاده از ظرفیت ها برای شتاب بخشی یکی از سیاست‌های راهبردی در نظام آموزش و پرورش است.

زینال زاده مدیر کل امور عشایر استان نیز ضمن تاکید بر لزوم همکاری، رسالت اداره کل عشایر را در راستای ریشه کن کردن بی سوادی، آموزش و افزایش سطح آگاهی عشایر دانست. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا