اخبار
کد خبر : 8422 ۱۳۹۸/۰۶/۱۴   ۲۰:۳۲:۱۳

معاون رئیس جمهور در ارومیه:
مشکل تامین آب گلخانه ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را پیگیری می کنم

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص رفع مشکل تامین آب برای احداث گلخانه ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قول پیگیری داد.

به گزارش نای قلم، جمشید انصاری در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی بر لزوم اولویت بندی و تخصیص هدفمند اعتبارات پروژه ها تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور نمی توان منابع اعتباری تمام پروژه ها را تامین کرد لذا لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه های مهم و اولویت دار در دستور کار قرار گیرد.

انصاری در خصوص تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید در این زمینه بررسی کارشناسی انجام و واحدهایی که به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند را مورد تایید قرار دهد؛ ما نیز در تهران موضوع را پیگیری می کنیم که روند ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تسهیل شود.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در آذربایجان غربی افزود: اگر بانک های استان صرفا بعلت کمبود منابع اعتباری خود در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند حتما به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کنند که موضوع را در مذاکره با مدیران بانک ها در تهران حل کنیم.

انصاری در رابطه با افزایش اعتبارات مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: در تلاش هستیم چند بانک دیگر را به 4 بانک عامل تعیین شده در مرحله اول طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اضافه کنیم که بتوانیم منابع بیشتری را در مرحله دوم به استان ها اختصاص دهیم.

وی به موضوع واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: دلیل عدم موفقیت این طرح در کل کشور، مقاومت و عدم علاقه مدیران و دستگاههای دولتی به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی است در حالیکه با اجرای این طرح  هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نمی آید.

* برخی از افراد تندرو برای بی اعتبار کردن دولت تلاش می کنند

استاندار آذربایجان غربی نیز با انتقاد از برخی از جریان ها و افراد تند رو در کشور گفت: متاسفانه در شرایط حساس و ویژه کنونی کشور برخی از افراد تندرو همسو با دشمنان برای بی اعتبار کردن دولت در افکار عمومی تلاش می کنند.

محمد مهدی شهریاری افزود: امسال برنامه های هفته دولت در کشور در شرایطی برگزار شد که کم سابقه ترین  فشارهای سیاسی توسط دشمنان بر دولت وارد شد تا ایران را پای مذاکره بکشانند.

وی ادامه داد: آمریکاییها و هم پیمانانشان تلاش می کنند با فشارهای اقتصادی به کشور میان مردم و دولت شکاف ایجاد کنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی با درک شرایط کشور و حمایت از دولت توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

مقام عالی استان در ادامه سخنان خود به تشریح شرایط کشور در پیش از امضای توافق نامه برجام و شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در کشور و اتفاقات رخ داده بعد از امضای برجام گفت: بعد از برجام شش قطعنامه علیه برنامه های هسته ای ایران در قالب یک قطعنامه توسط سازمان ملل لغو گردید و برنامه های اقتصادی کشور در حال بهبودی بود که رییس جمهور آمریکا اقدام به خروج از برجام و تحریم های همه جانبه علیه کشورمان نمود.

وی ادامه داد: باوجود تبلیغات و اقدامات روانی علیه کشورمان بعد از خروج آمریکا از برجام و ایجاد آشفتگی اقتصادی در کشور بسیاری از دشمنان نظام در این فکر بودند که حیات انقلاب اسلامی رو به پایان است و بزودی شاهد سقوط نظام اسلامی ایران خواهند بود و این درحالی بود که دولت با حمایت ویژه مقام معظم رهبری و کمک مردم توانست بر مشکلات فایق آید و تقریبا شرایط اقتصادی کشور را بهبود و تورم را کنترل کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به توجه ویژه دولت به استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان آذربایجان غربی صورت است.

شهریاری با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: در سال 96 میزان صادرات استان 460 میلون دلار بود  که این روند در سال 97 با شتاب قابل توجهی به بیش از یک میلیارد و 420 میلون دلار رسید و در 5 ماه نخست امسال نیز میران صادرات استان آذربایجان غربی 770 میلون دلار ثبت شده است.

وی به بهود فضای کسب و کار در استان نیز اشاره کرد و گفت: در فصل پاییز و زمستان سال گذشته استان آذربایجان غربی رتبه دوم کشور را در شاخص های فضای کسب کار را به خود اختصاد داد و در بهار امسال نیز در این شاخص ها استان آذربایجان غربی در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

وی همچنین به شرایط ویژه استان و ظرفیت های آذربایجان غربی پرداخت و گفت: ظرفیت ها و قابلیت های استان در حوزه های مختلف موجب شده سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقه مند سرمایه گذاری در استان شوند و این روند موجب ایجاد اشتغال و بهبود شرایط معیشتی مردم خواهد شد.

شهریاری ادامه داد: به دنبال ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری در استان هستیم و به عنوان مثال با شناسایی و کشف معادن جدید در استان در فلزات گران بها، سرمایه گذاران جدید در استان در این حوزه فعال خواهند بود.

وی در پایان مدیران دستگاه های اجرایی استان را به حضور فعال در کارگروه ها و جلسات، همکاری برای برگزاری باشکوه انتخابات، حضوری موثر در شهرستانها برای حل مشکلات مردم ، همکاری با ستاد بزرگداشت اربعین حسینی و کمک به آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سالتحصیلی جدید توصیه کرد.

* اعتبار پروژه های اقتصاد مقاومتی استان 927 میلیارد تومان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه گفت: اعتبار پروژه های اقتصاد مقاومتی استان 927 میلیارد تومان است که از میان این پروژه ها، 3 پروژه بعنوان پروژه بزرگ مقیاس و مهم استان انتخاب و تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

ناصر حضرتی پر از بهبود وضعیت و رشد سالانه اعتبارات مصوب استان نیز خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه ای استان در سال 92، 174 میلیارد تومان بود که با 19.1 درصد رشد سالانه به 499 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز از 306 میلیارد تومان در سال 92 به 1223 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی اشتغالزای استان مطرح و مقرر شد با پیگیری های جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان، مشکلات آنان رفع شود.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا