Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8414 ۱۳۹۸/۰۶/۱۲   ۲۱:۳۲:۱۵

یک وکیل دادگستری:
آزادی مطبوعات مهمترین اقدام در زمینه مبارزه با فساد است

 

یک وکیل دادگستری گفت: اولین و مهمترین اقدام در زمینه مبارزه با فساد، آزادی مطبوعات برای انتشار این موارد و مصونیت خبرنگاران از تعقیب و تهدید است.

محمدحسین آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت مبارزه با فساد به جای مفسد، گفت: باید آزادی کامل برای گفت‌وگو و بررسی و انتشار موارد فساد و درج آن در روزنامه و کسانی  که فساد اقتصادی را به خبرنگاران اطلاع می‌دهند وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه  آزادی مطبوعات، نکته مهمی در جلوگیری از اشاعه فساد و به وجود آمدن آن است، گفت: در این چند سال دیدیم که با باز شدن راهی برای افشاگری‌ها در فضای مجازی بسیاری از مفاسد کشف و افشا و مطرح شد و چه بسا مقاماتی که از آن اطلاع نداشتند با پی بردن به عمق این مسایل و گستردگی مفاسد تصمیم گرفتند که با آن برخورد شود.

آقاسی یادآور شد: این طور نیست که در گذشته اینگونه مفاسد نبود گرچه کمتر از الان بود اما کسی جرات افشای آن را نداشت و ما در عمل دیدیم افرادی که در بعضی از موارد افشاگری می کردند و منبع انتشار مشخصی داشتند دستگیر و تعقیب و با آنها برخورد می شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اولین و مهمترین اقدام در این زمینه که باید مورد توجه قرار گیرد، آزادی مطبوعات برای انتشار این موارد و مصونیت خبرنگاران از تعقیب و تهدید است.

وی در پایان گفت: بهترین کمک رسانه ها این است خبرنگارانی که با بررسی میدانی مفاسد را کشف و مفسدین را شناسایی می کنند، مجاز باشند تا آن را منتشر کنند و کسی متعرض به آنها نشود و در این صورت دستگاه قضایی می تواند از طریق یک سیستم بسیار گسترده رسانه ای و انتشار در روزنامه ها به مفاسد پی ببرد و سرنخ هایی را بدست آورد تا بتواند کارش را انجام دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا