اخبار
کد خبر : 8403 ۱۳۹۸/۰۶/۱۱   ۱۸:۵۳:۲۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد؛
فعال سازی پردیس علوم تحقیقات آذربایجان‌غربی به مرکزیت دانشگاه آزاد واحد ارومیه

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از فعال سازی پردیس علوم تحقیقات آذربایجان‌غربی به مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمود پوریوسف در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فعال‌سازی پردیس علوم تحقیقات می توانیم در تمام رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران دانشجو جذب کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در سال تحصیلی جاری 30 نفر هیات علمی جدید با استفاده از ظرفیت جوانان در دانشگاه آزاد جذب می شود.

پوریوسف اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با یک هزار و 463 نفر هیات علمی بیشترین نسبت اعضای هیئت ‌علمی به تعداد دانشجو را داراست.

وی تصریح کرد: ۴۸ درصد هیئت علمی موجود در استان مربوط به دانشگاه ازاد اسلامی است و نسبت دانشجو به هیئت علمی نیز بسیار پایین‌تر از سایر دانشگاه‌های موجود در استان است به طوری که نسبت دانشجو به اعضای هیات‌علمی ۴۴ نفر، نسبت به کل استادان ۷۲ نفر و نسبت به کارکنان ۳۶ نفر است که این مهم نیز نشانگر سطح کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

پوریوسف ادامه داد: برخی از رشته‌ها تا مقطع دکتری احیا شده و برخی نیز در مقطع کارشناسی به رشته‌های دانشگاه افزوده‌ است.

وی تصریح کرد: رشته کارشناسی ناپیوسته مامایی به‌زودی به رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همچنین از جابه جایی برخی از رشته‌ها که در سایر استان‌ها و واحد‌ها وجود دارد؛ اما در این واحد دانشگاهی نیست، خبر داد و افزود: جابه جایی این رشته ها در راستای پایش رشته محل‌ها در استان‌ها توسط سازمان مرکزی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان انجام می گیرد.

پوریوسف در ادامه سخنان خود به صدور مجوز جذب دانشجوی غیر‌ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اشاره کرد و توضیح داد: با اقدامات انجام شده و کسب مجوزهای لازم از سازمان مرکزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی اخذ شده و از این پس دانشجویان غیرایرانی می‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای جذب دانشجویان غیرایرانی آمادگی کامل را دارد و محدودیتی در جذب دانشجویان از کشور خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با برخورداری از امکانات علمی و پژوهشی از قبیل کتابخانه‌های وسیع، سایت کامپیوتری مجهز، فضای ورزشی مناسب، امکانات رفاهی، آزمایشگاه‌های مجهز و مسجد با بهره‌گیری از توان بالای علمی اعضای هیات علمی مجرب، بسترهای لازم برای پذیرش دانشجو از سایر کشورهای همسایه را دارد که با برنامه‌ریزهای صورت گرفته از نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ این اقدام صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: مطابق تفاهم‌نامه بسته شده، رشته‌های واحد تهران جنوب برای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تشکیل می‌شود.

پوریوسف با اشاره به سابقه مراودات ساکنان آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه به‌ ویژه عراق در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کرد: این استان به‌واسطه همجواری با کشورهای همسایه می‌تواند از این فرصت به‌عنوان یک ظرفیت علمی استفاده کند.

وی با بیان این که امکانات ورزشی و رفاهی و همچنین آزمایشگاه‌های این دانشگاه از جمله کامل‌ترین و مجهزترین در نوع خود هستند، گفت: این دانشگاه ۲۸۱ آزمایشگاه و کارگاه مجهز دارد که نشان از توسعه کیفی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد: شهریه دانشگاه آزاد از میزان شهریه یک ترم مدارس غیرانتفاعی کمتر است و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار دارد و خدماتی که ارائه می‌شود بهتر از دیگر موارد است.

وی تصریح کرد: پایه تحولات دانشگاه آزاد اسلامی، تحولات فرهنگی در کنار سایر امور آموزشی، پژوهشی و سرمایه‌گذاری است، به طوری که این دانشگاه در شرایط کنونی روز به روز در حال تکامل است و علاوه بر این، وارد حل مشکلات اساسی منطقه و کشور شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه ورود کرده است.

پوریوسف در بخش دیگری از سخنان خود نیاز اصلی کشور را تجاری سازی منابع علمی عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال عقدتفاهم برای اجرای طرح پروتز و پودر استخوان هستیم که با ورود تجهیزات مربوطه و ثبت شرکت این طرح در دو سال به سودآوری می رسد.

وی همچنین گفت: ۸۵۰ رشته محل در دانشگاه های آزاد استان وجود دارد که هزار و ۴۰۰ نیروی حق التدریس نیز علاوه بر اساتید هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند.

پوریوسف عنوان کرد: برخی از مؤسسات غیرانتفاعی که حتی یک عضو هیئت‌علمی ندارند به دنبال رقابت با دانشگاه آزاد اسلامی هستند و با بی‌اخلاقی از طریق تبلیغات خانواده‌ داوطلبان را فریب می‌دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا