اخبار
کد خبر : 8391 ۱۳۹۸/۰۶/۰۹   ۲۱:۰۶:۱۳

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
«اسب‌های پشت پنجره» در ارومیه به روی صحنه خواهد رفت

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: نمایش «اسب‌های پشت پنجره» اثر «ماتئی وینسی یک و به کارگردانی «فرهاد اسدپور» در فرهنگسرای هنر ارومیه به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش نای قلم، امید خاکپور در گفتگویی افزود: این نمایش نیمه دوم شهریور ٩٨ میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

وی با بیان اینکه این اثر با هنرنمایی پنج هنرپیشه اجرا می‌شود، گفت: «محراب فرهادی »، «ترکان کلانتری»، «فرهاد اسدپور»، «صدرا تمکین‌وش» و «احسان فرهمند» در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

خاکپور با اشاره به اینکه نمایش «اسب‌های پشت پنجره» یک تراژدی-کمدی مدرن است، افزود: این نمایش روایتی از مبارزه انسان‌ها در جنگ را در چند مرحله تکرارشونده تعریف می‌کند که هر یک آن‌ها در پایان خود به نقطه شروع بعدی متصل می‌شود. 

«اسب ‌های پشت پنجره» زمستان سال گذشته در اولین جشنواره نمایشنامه خوانی کافه ای "کاف-تا" در ارومیه اجرا شد.

*نمایشگاه بزرگ کتاب در مهاباد گشایش یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد از گشایش نمایشگاه بزرگ کتاب در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش نای قلم، سیامند جوانبخت اظهار کرد: در نمایشگاه بزرگ کتاب که در سالن سازمان تبلیغات اسلامی گشایش یافته نزدیک به ١٢ هزار جلد کتاب برای علاقمندان نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه موضوعات مختلف کودک و نوجوان، تاریخ، هنر، ادبیات، دینی، فلسفه و... با تخفیف تا سقف ٥٠ درصد عرضه می‌شود.

جوانبخت تصریح کرد: بخش دیگری از این نمایشگاه به فروش کتاب‌های کوردی با تخفیف ١٠ الی ٤٠ درصد اختصاص یافته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه تا ٣٠ شهریورماه از ساعت ٩ صبح الی ١٣ و عصر از ساعت ١٥ الی ٢٢ شب در سالن سازمان تبلیغات اسلامی واقع در کوچه دخانیات دایر است.

*سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی منصوب شد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی منصوب شد.

به گزارش نای قلم، در پی اتمام ماموریت علی فیروز که بیش از 14 سال مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی بود، منوچهر جعفری از کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حکم دبیرکل، به عنوان سرپرست موقت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی منصوب شد.

جعفری روز شنبه ۹ شهریور در جلسه شورای اداری استان با حضور حسام قربانعلی مدیرکل امور استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.

همچنین مدیرکل جدید پس از هماهنگی با مقامات استان، طی روال اداری انتخاب و آیین تکریم و معارفه در زمان مقرر برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا