اخبار
کد خبر : 8383 ۱۳۹۸/۰۶/۰۸   ۱۸:۵۹:۱۶

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:
مسئولان از دنیاطلبی و اشرافی‌گری دوری کنند

 

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان از دنیاطلبی و اشرافی‌گری دوری کنند و در هر رده ای که باشند شهیدان را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اینکه بهترین ماشین، امکانات و اتاق برای مدیرکل باشد باعث دوری از قشر مستضعف مردم می‌شود.

وی به ۱۰ شهریورماه به عنوان روز بانکداری اسلامی اشاره و عنوان کرد: ربا در قوانین مملکت حذف شده، ولی به تعبیر رهبر انقلاب، در عمل حذف نشده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بانک‌ها باید در این زمینه اقدام کنند چراکه بر اساس آیات قرآنی عواقب بسیار سنگینی برای انجام دهنده آن خواهد بود.

او گفت: رباخواری همانند جنگ با خدا است، باید به این موضوع توجه جدی شود. بانک‌ها اساس هستند و باید این مورد را رعایت کنند، مشتریان نیز باید به این موضوع دقت داشته باشند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: بسیاری از بی بند و باری‌ها از غذا‌ها و طعامی است که باعث بی اثر شدن آیات و سخنان بزرگان اسلامی می‌شود.

او ابراز داشت: اینکه رهبر انقلاب در مورد برخی اقدامات بانک‌ها از واژه «غلط می‌کنند» استفاده کرده‌اند و یا نسبت به ساخت برج و قصر واکنش نشان داده‌اند، باید مورد توجه مسئولان بانک‌ها و در راس آن‌ها بانک مرکزی قرار گیرد.

 قریشی بیان کرد: توجه به محور‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان جزو الزاماتی است که باید در بانک‌ها به آن توجه شود. اینکه رهبر انقلاب تولیدکنندگان را رزمنده می‌نامند، لزوم ورود بانک‌ها به عرصه حمایت از تولید داخلی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، بیان داشت: باید به عزاداری‌ها و مجالس امام حسین (ع) نگاه ویژه شود که همین عزاداری‌ها موجب ماندگاری دین شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، آماده‌سازی شهر‌ها برای محرم را لازم دانست و گفت: مشارکت مردم و سیاه‌پوش کردن سطح شهر و درب خانه‌ها باید مورد توجه و اقبال باشد.

او  تصریح کرد: باید در مجالس عزای حسینی، بیان احکام دینی و اهداف قیام حسینی را جدی بگیریم، در کنار عزاداری‌ها و سیاه پوشیدن‌ها به موضوع بیان احکام دینی هم توجه شود.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: مداحان باید از علما پیشی نگیرند، اول عالم دین نسبت به بیان احکام الهی اقدام کند و سپس مداحی آغاز شود. طوری نشود که عزاداری ما به سمت عزاداری آمریکایی برود.

او ادامه داد: نوحه‌های ارائه شده با اشعار مناسب دینی باشد و نسبت به مقتل خوانی هم اقبال نشان داده شود. معرفت و هدف امام حسین (ع) و یاران ایشان مهم است نه ظاهر و زیبایی‌های آن‌ها.

امام جمعه ارومیه، همچنین ابراز داشت: در مداحی‌ها و روضه‌ها به دروغ متمسک نشویم و از واقعیات واقعه عاشورا بهره گیریم.

او  بیان داشت: نباید در مجالس عزا مزاحمت برای مردم ایجاد شود و عزاداری‌ها در زمان مناسب و بدون ایجاد صدا‌های گوش خراش انجام شود.

حجت‌الاسلام قریشی، رعایت ادب در عزاداری‌های ماه محرم را بسیار مهم دانست و گفت: برخی نسبت به لخت‌زنی اقدام می‌کنند که باید در این مورد توجه داشت که آیا معصومین (ع) از چنین اقداماتی استقبال می‌کنند؟ ادب و احترام در مقابل ائمه (ع) باید در اولویت عزاداری‌ها باشد.

او بیان داشت: در برخی مجالس ائمه (ع) و جشن‌های دینی شاهد رقص و برخی اقدامات نادرست هستیم که در عزاداری‌ها هم نظیر این اقدامات با لخت‌زنی یا امثال این موضوع انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اذعان داشت: همه موظف به شرکت در این برنامه هستیم. کمک به مستضعفان و فقرا باعث توجه الهی به جامعه می‌شود و برنامه‌هایی نظیر جشن عاطفه‌ها بهترین نمود این کمک‌ها است.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه معاد و خانواده از دیگر محور‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا