اخبار
کد خبر : 8375 ۱۳۹۸/۰۶/۰۶   ۲۲:۰۵:۱۳

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد؛
جایگاه 13 آذربایجان غربی در حوزه صنایع شیمیایی، سلولزی و نساجی

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: جایگاه استان در حوزه صنایع شیمیایی، سلولزی و نساجی در کشور رتبه 13 است.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان در گفتگویی اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی 574 واحد با اشتغال زایی برای بیش از 10 هزار نفر فقط در حوزه صنایع شیمیایی، سلولزی و نساجی فعال هستند.

وی افزود: بررسی و احصاء مشکلات واحد های صنعتی و معدنی از عمده برنامه های سازمان است و در این راستا برای رفع موانع و مشکلات موجود و همچنین به منظور تحقق بخشیدن به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است از هیچ تلاشی باز نخواهیم ایستاد.

دهقان اضافه کرد: در حوزه صنایع شیمیایی 130 واحد با حجم سرمایه گذاری 14 هزار و 246 میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای 2 هزار و 899 نفر در استان فعال هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین در خصوص واحد های سلولزی استان نیز اظهار کرد: 165 واحد تولیدی با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 158 میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم و پایدار برای 2 هزار و 433 نفر در حوزه تولیدات سلولزی استان فعال هستند.

دهقان گفت: واحدهای صنایع لاستیک و پلاستیکی استان نیز 234 واحد با حجم سرمایه گذاری سه هزار و 61 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای سه هزار و 198 نفر در استان فعال هستند که تعداد 219 طرح در این حوزه نیز در دست اجراست.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: استان آذربایجان غربی دارای 45 واحد نساجی با حجم سرمایه گذاری 2 هزار و 341 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یک هزار و 579 نفر فعال است و 32 واحد نساجی با حجم سرمایه گذاری 2 هزار و 711 میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای یک هزار و 120 نفر در دست اجراست.

وی اظهار امیدواری کرد با به بهره برداری رسیدن طرح های در دست اجراء رتبه استان در این حوزه تک رقمی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا