اخبار
کد خبر : 8368 ۱۳۹۸/۰۶/۰۵   ۲۳:۰۲:۵۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خبر داد؛
شناسایی 37 مزرعه غیرمجاز کشت ارز دیجیتال در استان

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: 37 مزرعه کشت ارز دیجیتال که به صورت غیرقانونی در استان فعالیت می کردند شناسایی و جمع آوری شدند.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بگلو ظهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با جمع آوری اطلاعات مبنی بر راه اندازی مزارع استخراج ارز دیجیتالی (بیت کوین) توسط افرادی به صورت غیرمجاز، با اخذ دستور قضائی نسبت به قطع برق و پلمب این اماکن اقدام شد.

وی افزود: مشکل اساسی مزارع بیت کوین نبود مجوز قانونی برای کشت ارز دیجیتال و استفاده از واحدهای صنعتی متروکه برای این امر بود در حالی که دولت برای متقاضیان استخراج بیت کوین مجوز احداث صادر می کند و تعرفه برق مصرفی این واحد ها نیز با تعرفه برق صادراتی محاسبه می شود.

" استخراج بیت کوین یکی از راه های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال است که خیلی از سرمایه گذاران را مشتاق کرد تا به این حوزه وارد شوند و سودهای کلان کسب کنند.

استخراج بیت کوین فرآیندی است که از طریق آن تراکنش های شبکه بیت کوین تایید و در پی آن بیت کوین های جدید تولید می شوند. تایید تراکنش های بیت کوین توسط ماینرها انجام می شود. ماینر دستگاهی است که عملیات تایید تراکنش ها را انجام می دهد اما شخصی که این دستگاه ها را خریداری می کند به همراه دستگاه استخراج خود، مجموعا ماینر نامیده می شود."

*اجرای طرح "چاوش" در استان

وی اضافه کرد: طرح"چاوش" كه طرح چشم انداز اصلاح ولتاژ شبكه است، از جمله طرح هاي در دست اجراي شركت توزيع نيروي برق است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان تصریح کرد: بر اساس این طرح تا پایان سال جاری 98 درصد از ضعف ولتاژهای موجود در استان رفع می شود که در همین راستا اقدام به اصلاح 250 کیلومتر از شبکه توزیع شهری فرسوده در سطح استان خواهیم کرد.

حسن بکلو با اشاره به اینکه موضوع مدیریت ولتاژ در شبکه توزیع از زوایای متعددی قابل‌تأمل است، اظهار کرد: مدیریت ولتاژ در شبکه توزیع از اهمیت خاص برخوردار است به همین منظور طرح ملی چاوش در مجموعه صنعت برق در حال اجراست این طرح مزایای همچون تأثیر مستقیم بر رضایتمندی مشترکین، میزان تلفات، پایداری شبکه و... دارد.

وی افزود: این طرح به امکانات و روش‌های مانیتورینگ ولتاژ شبکه توزیع، شناسایی مشکلات و معضلات ولتاژ در سطح شبکه و در نهایت پیشنهاد انجام اقدام اصلاحی و کنترل اثربخشی اقدام اصلاحی ترسیم می‌کند.

*حذف یک میلیون قبض کاغذی از چرخه شرکت توزیع برق استان

وی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه امسال یک میلیون قبض کاغذی از چرخه شرکت توزیع برق این استان حذف می‌شود.

حسن‌بگلو اظهار داشت: با عملی شدن این طرح سالانه از صدور چهار میلیون برگ کاغذ آ 4 جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: نرم افزارهایی در این رابطه برنامه‌ریزی شده که ۹۰ درصد مشترکان این استان شماره موبایل‌های خود را در سامانه این شرکت ثبت کرده‌اند.

حسن بکلو ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای مهرماه به صورت پیامکی مصرف برق مشترکان در سطح استان برای آنها ارسال می‌شود.

*بهره برداری از 129 طرح برق رسانی در استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی با اشاره به طرح‌های برق‌رسانی در هفته دولت در این استان نیز اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت ۱۲۹ طرح برق‌رسانی در این استان با ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می رسد که از این تعداد ۹ طرح برق‌رسانی به روستاهاست که ضریب برق‌رسانی به روستاها را به ۹۹.۹۸ درصد در سال جاری می‌رساند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود گرمی هوا در ایام گذشته توانستیم ساعات پیک بار را بدون خاموشی از بابت کمبود بار و تولید بگذرانیم.

حسن بکلو افزود: تمام خاموشی های مقطعی که در سال جاری در سطح استان رخ داده است به دلیل تعمیرات و یا اقدامات توسعه ای در سطح شبکه توزیع نیروی برق استان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در ایام پیک بار بالغ بر 120 تا 150 مگا وات خاموشی در سطح استان داشتیم که در سال جاری این رقم تقریبا به صفر رسیده است.

وی افزود: تا پایان سال جاری 9 روستای زیر 10 خانوار دیگر نیز از نعمت برق بهره مند خواهند شد.

حسن بکلو ضریب نفوذ برق در روستاهای استان را بر اساس تعداد خانوار، 99.98 درصد اعلام کرد و گفت: از کل جمعیت روستایی استان تنها 18 روستای زیر 10 خانوار از نعمت برق محرومند که در سال های اتی تمامی آن ها به شبکه توزیع برق استان متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق استان در حال حاضر 28 خدمت به صورت غیرحضوری و از درگاه اینترنتی شرکت به مردم استان ارائه می شود.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق سالانه در استان تولید می‌شود که تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود؛ مصرف برق آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بود.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیرگرمسیری همچون آذربایجان‌غربی، ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا