اخبار
کد خبر : 8366 ۱۳۹۸/۰۶/۰۵   ۲۰:۲۷:۴۸

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی:
بیش از 21 هزار همپوشانی بیمه‌ای در استان شناسایی و رفع شد

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۲۱ هزار ۴۵۱ همپوشانی بیمه‌ای با سایر سازمان‌های بیمه‌گر در این استان شناسایی و رفع شده است.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفتگوی خبری اظهار کرد: این دفترچه‌ها با اعلام دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، نمایندگی‌های رسمی و همچنین گزارش‌های ناظران مقیم بیمارستانی و کارشناسان واحدهای دارویی و پاراکلینیک ردیابی و به دلیل همپوشانی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر ابطال شده است.

وی افزود: بیمه سلامت برای رفع همپوشانی، آماده اقدام و همکاری با سایر سازمان‌های بیمه‌گر است.

نانبخش ادامه داد: رفع همپوشانی بیمه‌ای از طریق استعلام کد ملی در سامانه بانک اطلاعاتی بیمه ایرانیان انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی افزود: طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای با هدف افزایش خدمت رسانی و مطلوب‌تر به افراد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت و صندوق‌های بیمه‌ای و در راستای حذف افرادی که از ۲ تا سه بیمه بهره مند هستند، اجرا می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که دارای بیمه نامه درمان (اصلی یا تبعی) سازمان تامین اجتماعی هستند، بیمه‌نامه تامین اجتماعی آنان ابقا و بیمه‌نامه سازمان بیمه سلامت ایران این افراد باطل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این پس بیمه‌شدگان باید نسبت به تعیین تکلیف همپوشانی دفترچه‌های خود اقدام کنند زیرا داشتن دفترچه‌های متعدد تخلف محسوب می‌شود.

نانبخش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیش از دو میلیون و ۱۲ هزار نفر از جمعیت استان  تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی گفت: یک هزار و  ۲۳۵ موسسه شامل بر درمانگاه، مطب، داروخانه، دندانپزشکی، آزمایشگاه مرکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

نانبخش اظهار کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان در صندوق‌های پنجگانه عضویت دارند که صندوق بیمه روستائیان با نزدیک به ۶۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت،  بیشترین عضو را به خود اختصاص داده است.

او افزود: ۳ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران خاص شامل بر ۳۵۶ بیمار هموفیلی، ۱۷۵ بیمار تالاسمی، یک هزار و 418 نفر بیمار دیالیزی، یک هزار و 234 نفربیمار ام اس و یک هزار و 84 نفر پیوندی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان گفت: تاکنون در شهرستان های نقده سلماس و ماکو اجرای این طرح  آغاز شده است و از اول شهریور ماه نیز در شهرستان های شوط پلدشت و چالدران نیز نسخه نویسی الکترونیکی اجرا می شود.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به 400 هزار نفر در این شش شهرستان از طرح نسخه نویسی الکترونیکی بهرمند هستند.

نانبخش بیان کرد ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان برای صدور و چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر هم پوشانی صندوق‌های بیمه سلامت با سایر صندوق‌های بیمه وجود دارد، بیان کرد: در سال گذشته ۵۲۲ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان بیمه سلامت هزینه شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در مجموع 120 میلیارد تومان در بخش صدور دارو به صورت سرپایی وبستری هزینه شده که از این میزان مبلغ ۶۱میلیارد تومان برای بخش دولتی و دانشگاهی است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی همچنین اظهار کرد: تا پایان سال جاری تمام پرونده های رسیدگی اسناد بستری بیمارستان های دولتی استان الکترونیکی می‌شود.

نانبخش افزود: در حال حاضر در ۲ بیمارستان مطهری ارومیه و قمربنی هاشم خوی پرونده های رسیدگی به اسناد به صورت الکترونیکی انجام می شود و تا پایان سال جاری تمامی پرونده های رسیدگی اسناد بستری بیمارستان های دولتی استان الکترونیکی می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هزارو ۲۰۵موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: در کل استان درمجموع ۳۳ بیمارستان، شش جراح متخصص، ۳۲۹مورد داروخانه، ۶۳ مورد آزمایشگاه، ۶۳۵ مطب و۱۸۲ مرکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا