اخبار
کد خبر : 8360 ۱۳۹۸/۰۶/۰۴   ۲۱:۲۰:۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
جایگاه پزشکان را نمی توان با پول معامله کرد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پزشکان دارای جایگاه بسیار والایی در جامعه هستند و نمی توان آن را با پول معامله کرد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در مراسم روز پزشک و داروساز که در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: خود پزشکان نیز نقش موثری در حفظ جایگاه خود در جامعه دارند.

وی افزود: یک عده از پزشکان اقدام به تربیت پزشکان آینده در دانشگاه و عده ای نیز در بخش های مدیریتی مشغول به کار هستند که وجود این بزرگواران نیز کمک شایانی به بخش درمان استان می کند.

آقازاده اضافه کرد: پزشکان بهتر از دیگران می توانند مشکلات حوزه درمان را درک کنند و حضور آن ها در بخش های مدیریتی نعتمی بزرگ برای استان ما محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه پزشکان عمومی در مناطق محروم خدمات شایانی به مردم ارائه می کنند، بیان کرد: باید از طرح پزشک خانواده که زحمات آن برعهده این پزشکان است حمایت کرد زیرا می توانند نقش بسزایی در حل مشکلات درمانی به ویژه در مناطق محروم ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مطابق با نقشه راه تعیین شده  کمبود تخت بیمارستانی در استان در حال برطرف شدن است افزود: امروزه در هر شهرستان اقدام به احداث بیمارستان کرده ایم که و بیمارستان آیت الله خویی در شهرستان خوی به زودی افتتاح می شود و این در حالی است که این پروژه از سال ۷۱ کلنگ زنی شده بود.

آقازاده به جوسازی رسانه ای شکل گرفته علیه پزشکان اشاره کرد و گفت: اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر درآمدهای نجومی و اخذ کارانه های چند صد میلیونی توسط پزشکان کذب محض است و برخی در صدد تخریب جایگاه پزشکان به وسیله این تهمت ها هستند.

*نگاه قوه قضائیه به پزشکان همواره با احترام بوده است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: نگاه قوه قضائیه به پزشکان همواره با احترام بوده است.

علی اکبر گروسی افزود: قوه قضائیه در تدوین قوانین مختلف همواره به نفع پزشکان عمل کرده است زیرا براین باور است که پزشکان جزو سالم ترین اقشار جامعه هستند .

وی اضافه کرد: مسئولیت سنگینی بردوش پزشکان عزیز است و نظام پزشکی به خوبی از حیثیت پزشکان دفاع می کند.

گروسی ادامه داد: امنیت و سلامت جز نعمت های اساسی جوامع بشری بوده و پزشکان تقش مهمی در تامین سلامت جامعه دارند و ازاین رو باید نگاه ویژه ای به این قشر زحمت کش در جامعه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به پیشرفت های مختلف کشور در عرصه پزشکی اشاره کرد و گفت: امروزه ایران جز کشورهای سرآمد در حوزه های مختلف پزشکی است و بهترین پزشکان دنیا از کشور ما بوده واین افتخار بزرگی برای ایران محسوب می شود.

 رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان بر توسعه خدمات پزشکی باید در کشور تاکید کرد.

*هدف جوسازی های رسانه ای صورت گرفته علیه پزشکان تخریب جایگاه آنان است

 رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: جامعه پزشکی هیچ گاه اجازه توهین به خود توسط برخی رسانه ها را نمی دهد و ارائه برخی ارقام نجومی از درآمد پزشکان بذله گویی بوده و توهمی بیش نیست.

عبایی بیان کرد: مطابق گفته های یک جامعه شناس مبنی بر درآمد نجومی برخی همکاران، پزشکان باید در هر ثانیه ۲۶ نسخه تجویز کرده و در طول سال هیچ گونه استراحتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: پزشکان به دلیل قسمی که خورده اند همواره هدفی جز اعتلای سلامت در جامعه ندارند و جزو پاکترین اقشار جامعه محسوب می شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی گفت: اخذ درآمدهای نجومی، عدم توانایی پزشکان به استفاده از کارتخوان و فرار مالیاتی پزشکان جزو اتهاماتی است که دائما از سوی برخی افراد به پزشکان روا می شود و جامعه پزشکی در زمان مناسب پاسخ این گونه توهین ها را خواهد داد.

گفتنی است در انتهای این مراسم از پزشکان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا