Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8359 ۱۳۹۸/۰۶/۰۴   ۲۱:۰۳:۳۳

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛
مرکز نوآوری کسب و کار‌های نوین دانشگاه ارومیه افتتاح شد

 

مرکز نوآوری کسب و کار‌های نوین دانشگاه ارومیه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری کسب و کارهای نوین در جمع اساتید دانشگاههای ارومیه گفت: هم اکنون جایگاه علمی کشور در دنیا با تلاش جهادی دانشمندان جوان  بسیار مطلوب است.

غلامی افزود: در حال حاظر 197مرکز رشد و فن آوری و 43پارک علم و فن آوری برای حفظ دستاورد های علمی کشور فعال است.

او در ادامه با اشاره به این که برای کیفی سازی نظام آموزشی در دانشگاههای کشور نیازمند بازنگری جدی و استفاده از شیوه های نوین آموزش هستیم، خاطر نشان ساخت: تعامل و همکاری های علمی و آموزشی با سایر دانشگاههای معتبر جهان باید در اولویت برنامه های مراکز آموزش عالی قرارگیرد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی هم گفت: فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT با حدود یک میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید و در مرحله نخست چهار شرکت فعال در حوزه IT در این محل مستقر شده است.
علی‌محمد نیکبخت افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

وی ادامه داد: اختصاص فضاهایی از دانشگاه به پارک علم و فناوری برای رشد فناوری در جامعه بسیار مهم است.

نیکبخت اعلام کرد: ۶٠ میلیارد ریال برای توسعه و احداث فاز ٢ پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا یک‌ماه آینده فاز دوم این پارک افتتاح می‌شود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفتیم که امید است با توجه مسوولان این مبلغ برای توسعه پارک علم و فناوری این استان تخصیص یابد.

نیکبخت افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

در پایان این نشست جمعی از حاضران در خصوص توجه به طرح های پژوهشی، راه اندازی رشته های دانشگاهی مهارت محور و کیفیت بخشی به نظام آموزشی در دانشگاههای مطالبی را مطرح کردند.

در حاشیه این نشست اسناد 17 هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری ارومیه واگذار شد.

صبح امروز نیز نیروگاه 400کیلو واتی دانشگاه ارومیه به دست وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا