اخبار
کد خبر : 8341 ۱۳۹۸/۰۶/۰۱   ۱۹:۴۹:۱۰

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
افتتاح 11 طرح آبخیزداری در هفته دولت / پهپادها معادن آذربایجان غربی را پایش می کنند

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مجموعه پهپادی سازمان که عملیات نقشه برداری و تعیین ذخیره معادن استان را برای اولین بار در شمالغرب کشور انجام خواهد داد، راه اندازی شده است.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به سیاست گذاری های سازمان در راستای تحقق شعار سال؛ رونق بخشیدن به تولید، توسعه و اشتغال پایدار در صدد فعال سازی معادن کوچک و راکد استان هستیم.

وی افزود: پیگیری تامین زیر ساخت های مورد نیاز معادن از جمله آب، برق و راه های دسترسی معادن در دستور کار این معاونت قرار گرفته و برنامه های لازم برای توسعه این بخش نیز تدوین شده و آماده اجرا است.

* افتتاح 11 طرح آبخیزداری در هفته دولت

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از افتتاح 11 طرح آبخیزداری در هفته دولت خبر داد.

به گزارش نای قلم، میرصمد سیدموسوی در گفتگویی اظهار کرد: طرح های آبخیزداری به اتمام رسیده بالغ بر 80 هزار هکتار مساحت حوزه را در برگرفته اند که این طرح ها بطور مستقیم و غیرمستقیم منجر به اشتغالزایی یک هزار و 100 نفر نیز شده است.

وی افزود: اعتبارات هزینه شده برای این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی بوده است که در سال 98 نیز این طرح ها ادامه داشته و هم اینک عملیات اجرایی آن در دست اجراست.

به گفته موسوی طرح های آبخیزداری فوق الذکر در شهرستان های تکاب، چالدران، چایپاره، خوی، شوط، مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، سردشت و شاهیندژ افتتاح می شوند.

*افتتاح حدود ۵۰۰ میلیارد ریال طرح راهداری طی هفته دولت در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت امسال، ۴۹۱ میلیارد ریال طرح راهداری در ۱۳ شهرستان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری روز جمعه در گفتگویی افزود: از جمله مهمترین طرح‌های افتتاحی این اداره‌کل در هفته دولت امسال می‌توان به بهسازی هشت کیلومتر از مسیر ارومیه – اشنویه و احداث پل هاشم‌آباد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای بهسازی هشت کیلومتر از مسیر ارومیه – اشنویه ۱۰۰ میلیارد ریال و برای احداث پل هاشم‌آباد در مسیر ارومیه – سیلوانا ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

شکری بیان کرد: دیگر طرح‌های افتتاحی حوزه راهداری در هفته دولت امسال شامل بهسازی، ساماندهی، آسفالت، روکش و لکه‌گیری مسیرهای روستایی در ۱۳ شهرستان ارومیه، خوی، پلدشت، تکاب، شوط، ماکو، میاندوآب، نقده، سلماس، پیرانشهر، سردشت، اشنویه و چالدران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: طول کل طرح‌های بهسازی مسیر روستایی که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد، حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

شکری گفت: همچنین در هفته دولت امسال عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی سواری در مسیر مهاباد - بوکان با سرمایه خصوصی ۴۲۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا