Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 834 ۱۳۹۴/۰۷/۲۷   

آمادگی آذربایجان غربی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت

 *پرونده های سلامت الکترونیک در سراسر کشور اجرا می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آذربایجان غربی آمادگی این را دارند که تمام استان را زیر پوشش برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ببرد.

به گزارش نای قلم به نقل از وبدا علی اکبر سیاری اظهار کرد: استان های یزد، خراسان شمالی، اردبیل و البرز هم آمادگی این را دارند که روند انجام کار را سرعت ببخشند.

وی همچنین از اجرای آزمایشی طرح پرونده های سلامت الکترونیک خبر داد و گفت: 250 مرکز بهداشتی درمانی روستایی با اتمام مرحله جانمایی ساخته خواهد شد.

سیاری با تاکید بر لزوم برقراری دسترسی شبکه بهداشتی برای مردم عنوان کرد: در صورتی که امسال بتوانیم شبکه بهداشتی - درمانی کشور را تکمیل کنیم، اقدام موثری در حوزه سلامت انجام داده ایم.

وی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در 10 برنامه و در قالب هشت پروژه تدوین شده است؛ مهم ترین این پروژه ها را ارائه خدمات اورژانس 115 به روستاییان و نیز برون سپاری و خرید خدمت عنوان کرد و گفت: تلاش بر توسعه و شکوفایی شبکه و ارتقاء سلامت مردم است. این موضوع به ویژه در مقابله با مرگ زودرس در جامعه به جد در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که کار در حوزه بهداشت مشارکتی و  توأم با یادگیری است، اذعان کرد: در تلاشیم نگرش سیستمی را ارتقاء داده و از هر گونه آسیب و عارضه در اجرای طرح تحول سلامت جلوگیری کنیم. با این اقدام مشکلات و نارسایی ها را برطرف کرده و با خرد جمعی و صبوری، دغدغه های سیستم و کارکنان را رفع می کنیم.

سیاری با تاکید بر این که تا کنون برنامه های طرح تحول نظام سلامت به خوبی پیش رفته است، خاطرنشان کرد: در اجلاس معاونان بهداشت تلاش کردیم اولویت های صورت گرفته تا خردادماه را تشریح و میزان پیشرفت پروژه های برنامه تحول را بررسی کنیم.

این مقام مسئول با بیان این که تمام اعتبارهایی که سال گذشته از محل اعتبارات پزشک خانواده شهری به دانشگاه ها ارسال شده 556 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: 211 میلیارد تومان نیز در سال جاری برای بهبود استانداردها اختصاص دادیم و 223 میلیارد تومان دیگر بدین منظور به دانشگاه ها تخصیص یافته است. از سوی دیگر 200 میلیارد تومان نیز اخیرا ابلاغ شده است.

*تخصیص 868 میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری

سیاری با اشاره به این که از سال گذشته تا کنون 868 میلیارد تومان برای پزشک خانواده شهری به دانشگاه ها تخصیص یافته است، اظهار کرد: معاونت درمان به بررسی دقیق چگونگی هزینه کرد این بودجه می پردازد به گونه ای که تا کنون921 پایگاه سلامت زمینه و غیر زمینه راه اندازی شده که 254 مورد آن به صورت دولتی و 667 مورد آن به صورت برون سپاری بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی 265 مراکز سلامت جامعه تا کنون، خاطرنشان کرد: 94 مورد از مراکز دولتی و 171 مورد آن به صورت برون سپاری بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که در حوزه درمانی، ضمن توسعه خدمات، تحمیل بودجه ای به دولت صورت نمی گیرد، گفت: 2 هزار و 141  مراقب سلامت در بخش خصوصی تا امروز به کار گرفته شده است. همچنین 276 پزشک و دندان پزشک،180 کارشناس روان، 156 کارشناس بهداشت و تغذیه، 208 نفر کارشناس محیط و حرفه ای و 272 نفر پرستار، بهیار و کارکن آزمایشگاهی و نیز مراقب بیماری ها به کار گرفته شده است زیرا در اپیدمی ها نیاز به حضور افرادی برای رصد کردن است.

وی با بیان این که میزان پیشرفت بخش بهداشت طرح تحول نظام سلامت در حاشیه و پایگاه ها 75 درصد است، عنوان کرد: مراکز سلامت جامعه 81 درصد پیشرفت داشته اند. از سوی دیگر در شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر 85 درصد پایگاه سلامت جامعه و 88 درصد مرکز سلامت جامعه راه اندازی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که آنچه مهم است نه اعداد و ارقام بلکه تعداد پرونده های تشکیل شده و حجم ارائه خدمات است، خاطرنشان کرد: باید خدمت با کیفیت به دست مردم برسد، به نحوی که رضایت آنها تامین شود.

وی با بیان این که امسال پیش بینی هایی برای رفع کمبودها صورت گرفته است، گفت: در صدد هستیم در شهرهای بالای 50 هزار نفر، واحدهای خود را فعال کنیم. در صورتی که طبق وعده داده شده از سوی سخنگوی دولت 65 درصد بودجه از محل پزشک خانواده تامین شود می توانیم طرح تحول نظام سلامت را در حوزه بهداشت به طور کامل اجرا می کنیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات انجام شده در حوزه « پرونده الکترونیک سلامت» اشاره کرد و گفت: مقرر شد پرونده های سلامت الکترونیک، بسته های آموزشی و خدمت در دو هفته از تاریخ دوم آبان به صورت آزمایشی اجرا و در صورت تایید این پروژه در کشور اجرائی شود.

این مقام مسئول با اشاره به تفاوت هایی که از نظر تعاریف و ساختار در پایلوت و طرح نهایی پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد، خاطرنشان کرد: جزئیات این موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه کنندگان خدمت مصاحبه انجام شده است تا تمام نقاط ضعف احصاء و برطرف شود. در صورت حمایت روسای دانشگاه ها این برنامه به خوبی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا