اخبار
کد خبر : 8337 ۱۳۹۸/۰۶/۰۱   ۱۸:۱۱:۰۹

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
دولتمردان عدالت اجتماعی را برقرار کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولتمردان باید عدالت اجتماعی را برقرار کنند تا همه مردم در رفاه باشند و فاصله طبقاتی کمتر شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: سرمایه‌داری در اسلام مفهومی ندارد و آنچه مهم و قابل تاکید واقع شده، عدالت اجتماعی است.

وی افزود: تمام مدیران باید به گونه‌ای مسائل اقتصادی را مدیریت کنند تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات مردم موجبات عاقبت به‌خیری مسئولان را فراهم می‌کند‌ بر همین اساس باید اقدامات لازم در این راستا از سوی مدیران انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص مسائل فرهنگی نیز اظهار کرد: اساس ملت و امت مسائل فرهنگی است و باید به مسائل فرهنگی توجه شود چرا که تمام دشمنان به مسائل فرهنگی توجه کرده اند و تلاش دارند از این راه به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهمترین عاملی است که توسط دشمنان در برخورد با مردم و انقلاب اسلامی مورد توجه است، اذعان کرد: باید دقت بیشتری از سوی مسئولان و متولیان این بخش نسبت به حفظ اصول فرهنگی انجام شود.

امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: اعتدال در امور کاری درست است، نباید برخی کار‌های ناپسند را در جشن‌ها اجرا کرد و همچنین باید از تفریط نیز در برخی امور نیز پرهیز کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر حمایت مسوولان و مدیران از تولیدکنندگان و رفع موانع این بخش در راستای رونق تولید و راه‌اندازی چرخه تولید کشور تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسوولان به تولیدکننده به عنوان یک رزمنده نگاه و در صورت مواجهه این قشر مجاهد با مشکلات باید از او حمایت کنند.

او با اشاره به نامگذاری ۳۰ تیرماه به عنوان روز جهانی مسجد، بیان داشت: مساجد به عنوان کانون توحید در اسلام هستند و در انقلاب ما محور و کانون انقلاب بودند و بر همین اساس باید برای حضور در مساجد اهمیت دهیم.

امام جمعه ارومیه، گفت: باید متولیان مسجد مشکلات را بازنگری کنند تا مساجد رونق یافته و مردم بیش از پیش در مساجد حضور پیدا کنند.

او تاکید کرد: متولیان حوزه مساجد باید دقت کنند که چرا جوانان در مساجد حضور کمی دارند و این امر را بررسی و رونق دهند تا جوانان به مساجد جذب شوند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: متولیان مسجد باید سرآمدان محلات باشند و افراد شایسته و مناسب برای اداره مساجد انتخاب شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا