اخبار
کد خبر : 8332 ۱۳۹۸/۰۵/۳۱   ۱۸:۵۲:۰۵

طی سالجاری؛
۸۲۰ فقره آتش سوزی در ارومیه رخ داده است

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: طی سالجاری ۸۲۰ فقره آتش سوزی در شهر اورمیه و حومه روی داده است که نسبت به سال گذشته ۲۸درصد افزایش داشته است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم شاد قوشچی در گفتگوی خبری با ارائه آمار آتش سوزی ها و عملیات های سازمان افزود: طی سالجاری ۸۲۰ فقره آتس سوزی گزارش شده است که از این تعداد ۶۳۳ فقره آتش سوزی داخل شهری، ۱۱۱ فقره آتش سوزی خارج شهری و نیز ۷۶ فقره آتش سوزی در روستاها اتفاق افتاده است که میزان عملیات ها نسبت به سال گذشته  ۲۸درصد افزایش داشته است.

وی علت افزایش ۲۸ درصدی آتش سوزی های سال جاری را در افزایش میزان بارندگی ها دانست و ادامه داد: طی مرداد ماه در شهر ارومیه روزانه ۲۰الی ۲۵ فقره آتش سوزی گزارش می شود که این افزایش در طول پنج سال گذشته بی سابقه است.

شاد قوشچی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی دارای  دو معاونت از قبیل معاونت عملیات و معاونت پیشگیری و آموزش است که این سازمان علاوه بر اطفای حریق ؛همیشه و همه جا آماده ارائه آموزش های لازم برای اطفای حریق وآموزش استفاده از انواع کپسول های نصب شده در ساختمان های بزرگ و آپارتمان ها برای شهروندان هستند.

وی در خصوص امکانات این سازمان گفت: هم اکنون سازمان آتش نشانی از ۱۰ایستگاه با ۱۸۳ نیروی اصلی و حدود ۴۰خودروی آتش نشانی در حال انجام وظیفه در راستای کنترل حریق اورمیه و حومه هستند.

شاد قوشچی با اشاره به تجهیزات موجود در سازمان آتش نشانی از قبل نردبان ۵۲متری و ۳۲متری گفت: ناوگان آتش نشانی همچنین مجهز به دو دستگاه موتورسیکلت مجهز جهت تردد در ترافیک وارائه خدمات ایمنی تا رسیدن خودروهای آتش نشانی می باشد.

وی تاکید کرد: هوشمند شدن ساختمان ها و مجهز شدن آنها به تجهیزات ایمنی و نیز دریافت آموزش های لازم ساکنان جهت استفاده از تجهیزات ایمنی  نیاز مبرم امروز است.

شاد قوشچی اعلام کرد: نظارت و بازدید مرتب از محل های پرخطر، با اهمیت و پرجمعت از قبل بیمارستان ها، هتل ها، بازارهای تاریخی، محل های تجاری، مسکن های مهر، ساختمان های بلند مرتبه، پمپ بنزین ها، شهرک های صنعتی و کارخانجات توسط بازرسان و کارشناسان برجسته معاونت پیشگیری صورت می پذیرد اما با این حال از شهروندان انتظار همراهی جدی با بازرسان را داریم.

وی از شهروندان ساکن در ساختمان های بزرگ و آپارتمان ها خواست؛ نسبت به دریافت رایگان آموزش های ایمنی، استفاده از تجهیزات ایمنی و کپسول های اطفاء حریق با کارشناسان آموزشی همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا