اخبار
کد خبر : 8322 ۱۳۹۸/۰۵/۲۸   ۱۸:۵۱:۴۳

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی:
ابلاغ 29 برنامه برای اجرا / واژه‌ها و جملات منفی در رسانه ها حذف شود

 

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: امسال تعداد 29 برنامه برای اجرا ابلاغ شده است که مهم ترین آن جشنواره ابوذر، آموزش خبرنگاری و سواد رسانه ای است.

به گزارش نای قلم، مهرزاد صدقیانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  بسیج رسانه آذربایجان غربی 229 نفر عضو دارد که از این تعداد 105 نفر بسیج عادی و 124 نفر بسیج فعال هستند.

وی افزود: سازمان بسیج رسانه در آذربایجان غربی از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و جذب ، سازماندهی و حفظ انسجام اعضا در طول شش سال صورت گرفته است به طوری که در حال حاضر جامعه هدف آن شامل خبرنگاران، گزارشگران، مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه، سردبیران و دبیران، تصویر برداران خبری، عکاسان خبری، مستندسازان خبری، کارشناسان و صاحب نظران و فعالان رسانه ای، فعالان فضای مجازی، فعالان تشکل های مطبوعاتی و رسانه ای، فعالان رسانه ای در امور چاپ و طراحی، فعالان رسانه ای در امور توزیع و نویسندگان حوزه رسانه، حدود 550 نفر است.

صدقیانی سهمیه جذب امسال را 50 نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی، آموزش سواد رسانه ای، اخلاق رسانه ای، خبرنگاری و حلقات صالحین را از اقدامات بسیج رسانه در حوزه رسانه عنوان و تشریح کرد: سال 97 تعداد 80 نفر در آموزش سواد رسانه ای شرکت کردند که مدارک آموزش دیدگان آماده است و امسال مسجد محور  به تعداد 50 جلسه در حال برنامه ریزی است ضمن اینکه طرح درسی جامع در 2 حوزه عمومی و ویژه اصحاب رسانه در سه  مرکز آموزش ارومیه، خوی و مهاباد تهیه شده است.

صدقیانی در خصوص آموزش اخلاق رسانه ای نیز با اشاره به برگزاری سه جلسه در سال گذشته و عکس نوشت، گفت: رسانه ها برای انجام وظیفه اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه در کنار برخورداری از سواد رسانه ای و تخصص لازم باید با موازین شرعی، اخلاقی و همچنین معیارهای حق الناس آشنایی داشته باشند که همه این موارد در قالب جلسات اخلاق رسانه ای طرح می شود.

وی با اشاره به آموزش خبرنگاری برای تعداد 45 نفر در سال گذشته گفت: امسال نیز آموزش برای 50 نفر در نظر گرفته شده است که در نیمسال دوم اجرا می شود.

صدقیانی از سازماندهی گروه های صالحین به تعداد  پنج گروه و به استعداد 90 نفر شامل مدیر مسئول، سردبیر، خبرنگار و عکاس خبر داد.

وی به اقدامات هیئت اندیشه ورز اشاره و تصریح کرد: در راستای تعامل و تبادل تجربیات،  بررسی مسائل و مشکلات رسانه‌ها و همفکری‌ برای رسیدن  به فهم مشترک و آسیب‌شناسی مسائل موجود در رسانه‌ها به ویژه قدرتمند کردن  اقتصاد رسانه‌ و ایجاد سازو کار لازم برای حل مشکلات صنفی به ویژه بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران انجام گرفته است.

صدقیانی با اشاره به اینکه نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف ، طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه به عنوان سه مطالبه مقام معظم رهبری  در دستور کار اصحاب رسانه باشد، خاطرنشان کرد: تولید پیام‌های مفید، پیش‌برنده، تعالی بخش و آرامش دهنده همچنین ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی و احیای سرمایه های اجتماعی بویژه اعتماد، تغییر رژیم گفتاری اصحاب رسانه و حذف واژه‌ها و جملات منفی و برون رفت از وضعیت رویدادمحوری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه سخنان خود هم افزائی و انسجام رسانه ای برای اسقرار نظام پیشنهادهای فکرآفرین و تشویق پیشنهادهای کارآمد وعملی با نگاه فراجناحی در تعامل با کلیه رسانه ها برای تشکیل جبهه واحد رسانه ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکل فضای اداری تعدادی از رسانه ها و مشکل اجاره بهاء با تهیه یک مجتمع رسانه ای در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در آذربایجان غربی 203 رسانه رسمی در حال فعالیت است و رتبه کمی استان جایگاه 13 کشوری است و  امسال دو کانون در استان ایجاد می شود و همچنان که سال گذشته 44 نفر از اصحاب رسانه و هنر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی با بیان اینکه کارنامه سال گذشته عملکرد مجموعه در راستای ماموریت های کلی سپاه بود، افزود: بسیج رسانه از رتبه ۲۲ با ۱۵ رتبه صعود به رتبه هفتم ارتقا یافته است.

در حال حاضر ۲۰۳ رسانه رسمی در استان منتشر می‌شود که این تعداد شامل ۲ روزنامه، ۴۷ هفته نامه، ۲۸ دو هفته نامه، ۳۲ ماهنامه، ۱۴ دو ماهنامه، ۱۰ فصل نامه و ۸ دو فصل نامه و ۵۴ پایگاه خبری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا