اخبار
کد خبر : 8321 ۱۳۹۸/۰۵/۲۹   ۱۸:۴۹:۳۶

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی:
دومین جشنواره ابوذر در آذربایجان غربی برگزار می شود

 

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی گفت: جشنواره ابوذر در کشور پنجمین مرحله برگزاری را طی می‌کند اما در استان دومین مرحله آن برگزار می‌شود.

به گزارش نای قلم، یوسف حقدوست در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  نخستین حضور آذربایجان غربی در جشنواره کشوری ابوذر بسیار قدرتمند و آثار ارائه شده بسیار با کیفیت‌تر از بسیاری از استان‌ها بود.

وی ترویج و تقویت فرهنگ ولایتمداری و عاشورایی با توجه به تعالیم اسلامی به عنوان وظیفه عمومی در فعالان فرهنگی و رسانه ای، گفتمان سازی و تبیین دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی در رسانه ها به ویژه عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای دانش و بینش رسانه ای و گسترش تعامل هدفمند جامعه ادبی و اصحاب قلم با رسانه ها، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نهفته در عرصه رسانه برای افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، تلاش برای ارتقای کیفی و فرآیند محور محتوای تولیدات رسانه‌های مکتوب و مجازی، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای سالم با هدف توسعه پایدار و پاسداشت زحمات پیشکسوتان و فعالان عرصه رسانه از اهداف جشنواره ابوذر است.

حقدوست افزود: امسال این رویداد منسجم‌تر و اثرگذارتر از دور قبل در 10 محور و 8 قالب برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی، رسانه و گام دوم انقلاب، رسانه و دفاع مقدس و جبهه مقدس، رسانه و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رسانه و امنیت پایدار، رسانه و اقتصاد مقاومتی (رونق تولید)، رسانه و آسیب های اجتماعی، رسانه و محرومیت زدایی، رسانه و حوزه های اقدام بسیج، رسانه و حفظ محیط زیست (دریاچه ارومیه) و رسانه و مسائل صنفی خبرنگاران را از محورهای جشنواره ابوذر اعلام کرد.

حقدوست با اشاره به قالب تولیدات رسانه ای، تصریح کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس خبری و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره واقع در چهار راه شهید باهنر (آپادانا)، مجتمع فرهنگی هنری ارسال کنند.

وی گفت: آثار ارسالی باید در بازه زمانی مشخص سی ام آبان ماه 1397 تا اول آبان ماه 1398 از طریق یکی از رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز و یا در یکی از شبکه های اجتماعی مجاز که بیش از هزار نفر عضو دارد منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی ادامه داد: آثار باید دارای شناسنامه (لگوی نشریه، تاریخ انتشار، شماره مسلسل و در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی url و تاریخ درج) باشد.

وی تصریح کرد: هر شرکت کننده مجاز به ارسال سه اثر در سه قالب و حداکثر 9 اثر است.

حقدوست خاطرنشان کرد: روگرفت یا پرینت آثار ارسالی باید دارای مشخصات هویتی اثر بوده و به تایید رسانه مربوطه رسیده باشد.

به گفته وی آثار به زبان محلی یا منتشر شده در ضمیمه های استانی نشریات سراسری اجازه شرکت در جشنواره را دارند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی معیارهای ارزیابی را انطباق با یکی از موضوعات و محورهای جشنواره، خلاقیت، تکنیک و نوآوری، سادگی بیان و هماهنگی عناصر، اثربخشی و فرهنگ سازی و توجه به عناصر زیبایی شناختی اعلام کرد.

وی گفت: جوایز جشنواره شامل 300 میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی و 20 کمک هزینه سفر مشهد مقدس است.

در نخستین جشنواره ابوذر در آذربایجان غربی، ۳۸۲ اثر در بخش های سرمقاله و یادداشت، مقاله، مصاحبه، خبر، تیتر، عکس، مستند، گزارش، طنز و کاریکاتور از ۱۲۳ نفر از اصحاب رسانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که بر اساس نظر هیئت داوران ۲۹ اثر حائز رتبه های برتر شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا