Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8311 ۱۳۹۸/۰۵/۲۶   ۲۱:۰۸:۲۷

در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی گردشگری عنوان شد؛
صنعت گردشگری؛ بهترین فرصت برای اشتغال زایی

 

دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی ۲۶ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه‌های دائمی ارومیه افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در آئین افتتاح دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در ارومیه، اظهار کرد: ۱۸ استان در بخش گردشگری، ۲۰ واحد بوم گردی، ۱۳ گروه عشایری از سراسر کشور در دومین جشنواره ملی گردشگری شرکت کردند.

 جلیل جباری، گفت: همچنین در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ۳۰ استان حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه امسال با افزایش دو برابری حضور استان ها مواجه هستیم، افزود: در این جشنواره هفت گروه آیینی نیز از سطح کشور حضور دارند.

این مسئول در ادامه سخنان خود برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان عنوان کرد و اظهار کرد: تبدیل جشنواره به عنوان یکی از برندها و رخدادهای مهم ملی و بین المللی و جلب نظر مسئولان استانی، توجه به سرمایه گذاری و افزایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری، توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی، معرفی آداب و رسوم فرهنگ استان ها، آشناسازی و رونق و توسعه گردشگری داخلی و معرفی استان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه توجه به توسعه روستایی از جمله سواحل دریاچه ارومیه از جمله مهمترین برنامه ها بوده است، تصریح کرد: برای اولین بار شاهد افزایش 100 درصدی ضریب اشغال در اماکن اقامتی ارومیه هستیم.

جباری ادامه داد: نمایشگاه‌های صنایع دستی موجب برقراری تعامل هرچه بیشتر میان دست‌اندرکاران این رشته شده و در راستای معرفی صنایع دستی استان به دیگر استان ها نیز بسیار مفید واقع می‌شود.

*گردشگری یکی از محورهای ایجاد اشتغال است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: گردشگری یکی از محورهای ایجاد اشتغال است و یکی از صنعت های مهم بشمار می رود که باید تلاش کنیم جایگاه گردشگری را در بخش اشتغال به جایگاه اصلی برسانیم.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از صنعت های مهم است و درآمد زیادی دارد، افزود: علیرغم اینکه جزو 10 کشور تاریخی و گردشگری هستیم اما با این وجود از نظر جذب گردشگر عقب هستیم .

وی با اشاره به اینکه از نظر ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در استان جای کار بسیاری داریم، گفت: با توجه به منابع بسیار غنی تاریخی و گردشگری و با سیاست های دولت و توجه بخش خصوصی در بخش گردشگری امیدواریم اشتغال خوبی برای مردم و استان فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی مهمترین بخش اشتغال را محور گردشگری عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان غربی ظرفیت های بی نظیری در زمینه گردشگری ورزشی، گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی و سایر زمینه ها دارد و باید سرمایه گذاری ها و توجه لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ظرفیت اشغال هتل های استان 50 درصد بود، افزود: امسال ضریب اشغال هتل ها به 100 درصد در ارومیه رسیده است که این نشان دهنده تلاش رسانه ها در معرفی استان و جاذبه های گردشگری آن است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا