Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8310 ۱۳۹۸/۰۵/۲۶   ۲۰:۲۹:۲۸

یادداشت؛
انتخابات تنها ايام مانور جريان اصلاحات است

 

براي شرکت در انتخابات مجلس در سال 94 با توجه به ظرف زماني هدف‌گذاري مشخصي از سوي شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان صورت گرفت.

در آن زمان با توجه به موضوع نظارت‌ها شاهد بوديم که مجموع کانديداهاي شناسنامه‌دار جريان اصلاحات در کل کشور به 30 نفر هم نمي‌رسد. در نتيجه مقرر شد اصلاح‌طلبان کانديداهاي پاکدست و کساني را که مي‌پذيرفتند از برنامه‌ها و راهبردهاي جريان اصلاح‌طلبان حمايت کنند، در ليست جاي دهند.

در آن زمان هدف اصلي شرکت در انتخابات، گرفتن تريبون اثرگذار مجلس از دست جريان‌هاي تندرو بود؛ چرا که اين جريان‌ها پايگاه مردمي قوي ندارند اما به دليل حضور در مجلس صدايشان در جامعه شنيده مي‌شود. يعني هدف اول که ممانعت از ورود تندروها به مجلس بود، محقق شد.

هدف دوم نيز آن بود که وقتي نمي‌توان اصلاح‌طلبان استخوان‌دار را راهي مجلس کرد لااقل حاميان دولت به مجلس فرستاده شوند تا دولت بهتر بتواند به اداره امور بپردازد. ايرادي که وجود داشت آن بود که برخي از افراد ليست اميد، به اين دليل به ليست پيوستند که ديدند مردم اقبال خوبي به ليست اميد دارند و در پي اين برآمدند که از ليست اميد دستاويزي براي رفتن به مجلس بسازند. اين افراد به محض ورود به مجلس تعهدات خود را فراموش کردند. ورود اين افراد به مجلس اثر بدي روي ذهن مردم گذاشت.

اکنون استراتژي و راهبرد اصلاح‌طلبان بايد به گونه‌اي تنظيم شود که ديگر شاهد اين اتفاقات نباشيم تا بتوانيم در قبال مطالبات مردم پاسخگو باشيم. هرگاه اصلاح‌طلبان توانستند از سد موانع بگذرند و ليست ارائه دهند، مردم را قانع کردند که در انتخابات حضور پيدا کنند و با مشارکت بالاي مردم در اين راه موفق بودند.

در شرايط فعلي انتخابات تنها ايام مانور جريان اصلاحات است. لايه‌هايي از اصولگرايان اين را مي‌دانند و تلاش مي‌کنند رقيب را پيش از انتخابات حذف کنند. اصلاح‌طلبان نيز ميان زمين و هوا گير افتاده‌اند و نه مي‌توانند از فرصت انتخابات چشم‌پوشي کنند و نه مي‌توانند اجازه دهند که رقيب بي‌دردسر کرسي‌ها و تريبون مجلس را به دست آورد.

 تصميم‌گيري مردم مشخص خواهد کرد که تفکر و نظرشان به کدام جريان نزديک‌تر است. اصلاح‌طلبان چه کانديدا داشته باشند و چه نداشته باشند، بايد از فرصت ايام انتخابات استفاده کرده و به گفت‌وگو با مردم بپردازند و در گام بعدي با توجه به تأييد شدن يا نشدن کانديداهايشان، ببينند چه راهبردي بايد در پيش گيرند. اين موضوع مهم بايد در ظرف زمان سنجيده شود و تا آن زمان فاصله زيادي هنوز باقي مانده است.

شهربانو امانی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا