اخبار
کد خبر : 8282 ۱۳۹۸/۰۵/۲۳   ۱۵:۱۳:۵۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی:
هنوز در آگاهی بخشی عمومی ایدز دچار مشکل هستیم

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: هنوز در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی ایدز دچار مشکل هستیم.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی در جلسه آسیب شناسی مدیریت مراقبت ایدز در نظام شبکه که با حضور مدیران شبکه بهداشت درمان و روسای مراکز بهداشت شهرستان های ارومیه، بوکان، پیرانشهر، سلماس، ماکو، میاندوآب، مهاباد و نقده برگزار شد، اظهار کرد: با وجود سپری شدن بیش از ربع قرن از شیوع و بروز بیماری در کشور هنوز هم در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی دچار مشکل هستیم و در حالیکه دنیا پایان اپیدمی ایدز را جشن می گیرد ما در بیم افزایش موارد آلودگی در زنان و کودکانمان هستیم.

وی با بر شمردن برخی مشکلات اجرایی به ضعف جدی در تعیین مخاطبان برای انجام تست سریع و ضرورت خدمات تشخیصی متمرکز تاکید کرد.

سپس مدیران شبکه و روسای مراکز، نکته نظرات خود را بیان کرده و در پایان مقرر شد برنامه عملیاتی مداخله ای در چهار چوب انتظارات برنامه استراتژیک چهارم و پوشش نقاط ضعف توسط شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها تدوین و در اسرع وقت به مورد اجرا گذاشته شود.

همچنین در این خصوص  مقرر شد هماهنگی های استانی جهت اجرای پایگاه های دیده وری در زندان های سراسر استان و پزشکی قانونی بر اساس تفاهمات ملی توسط معاونت بهداشت مورد پیگیری و اهتمام قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا